Vandaag weer hele dag aan de golf gewerkt. Ben smorgens eerst naar de coater gereden om mijn spullen op te halen en nog wat spullen weg te brengen. Plan was om mijn achterklep, zijpanelen en keienvanger te laten stralen en in epoxy te zetten. Coater rade mij dat af omdat het materiaal niet blank was, hij zou dan te veel moeten stralen om de lak eraf te krijgen met als gevolg het krom trekken van het plaatwerk.
Heb vervolgens maar besloten om wat klein spul achter te laten en het plaatwerk heb ik afgegooit bij een bedrijf waar ik de delen laat ontlakken.
Als ik die terug heb straal ik licht de roestige puntjes en spuit alsnog de delen met epoxy. Eenmaal alles gehad en met mijn daily golf mk2 vol met gecoat spul tevreden terug naar mijn werkplaats.
Ben verder gegaan met het kaalmaken van mijn wielkuip links achter, wat een pokkewerk met die bodyshoot! Linksachter is nu bijna helemaal blank en morgen ga ik verder met de rechter wielkuip. Daarna is hij zo goed als lasklaar. Thijs is nog bezig geweest met het blank maken van de motorruimte dus ook daar zit vordering in gelukkig!
Volgend weekend waarschijnlijk naar de lasser en de planning daarna is de golf naar carrosserie bedrijf brengen en heel de onderkant/kokers en wielkuipen laten behandelen en nieuw in de bodyshoot te zetten. Morgen op werk voordat ik begin nog ff mijn brandstoftank ontvetten en schoon maken.
Let it shine baby!!!
Gister zijn mijn bestelde onderdelen binnen gekomen. Aan de motor wordt morgen ook begonnen met schoonmaken en uit elkaar halen. Ik heb nieuwe pakkingen, kopbouten, achteras rubbers, carberateur revisie pakkingset, remslangen voor en schakelmechanisme revisieset gehaald.
Morgen of overmorgen post ik weer ff wat foto's van de vorderingen
Is het trouwens verstandig om zuigerveren en oliepomp te vervangen???