17-11-2009, 10:47
|
 |
VW Fanatic
|
|
|
|
Wat ik ervan begreep programmeert de 'velgenafdraaimeneer' de draaibank zodat het min of meer automatisch gaat. Spaak wiel, of geen spaak wiel, hol of bol, maakt dan dus weinig meer uit. Hij moet alleen wel twee keer een beitel opspannen inverband met het opstaande randje op de velgrand, waardoor het wat meer tijd zal kosten per wiel.
Althans dat begreep ik ervan...
Ben nu de Snowflakes aan het opknappen en hoogglans aan het spuiten (wordt erg mooi!) zodat ze daarna na de draaier kunnen.
Nu heb ik een vraag:
De look van een afgedraaide velg vind ik eigenlijk best wel cool. Stel nou dat ik ze zo wil laten, en niet nog eens polijsten... is het onderhoud dan hetzelfde als van gepolijstte velgen (1x per week lauwwater schoonmaken en evt beetje poetsen)?
Of vragen afgedraaide velgen intensiever onderhoud, of juist minder? (ervan uitgaande dat er geen blanke lak overheen gaat).
Kan ik eventueel ook de afgedraaide velg als laatste met blanke lak lakken... of wordt dit al snel gelig van kleur (zoals dat bij gepolijstte wielen nog wel wilt gebeuren als die ge-blanke lak-t worden...)???
Alvast bedankt!
|