View Single Post
Old 30-10-2009, 23:08
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Wink Wéér een paarse: Golf MkIII GTI-EDITION in 'mystic blue'

Hallo forummers,

Ik tik normaal best wel veel, maar ik zal het proberen wat korter houden...

De Vento is 15 oktober j.l. verkocht, dus heb ik 'rustig' gezocht naar een waardige opvolger, die de Vento GT doet vergeten. Dat is volgens mij gelukt!

zoektocht
Eerst een beetje gekeken naar TDI-'s vanwege de grote trekkracht (voor onze caravan), maar eigenlijk keek ik door de hoge TDI-km-standen ondertussen wel naar Ã*lle modellen in de kleur LC5L....(mystic blue)

Ik zocht dus een gewone daily, maar 'gewoon' bestaat niet in het vocabulair van Vento Vice... het moet altijd Ã*nders...

Op een gegeven moment zag ik (dus) een 'GTI-edition' (nooit eerder van gehoord) in Vaassen (Gld.); blijkt dat daar dus een bijzonder fraai interieur in zit!
Daar was ik meteen verliefd op, maar dit exemplaar had een ongespoten vóórbumper en een grillelijst + motorkap in een afwijkende kleur (dusty mauve), zag ik later pas... (gevalletje vóórschade mss )
Die wordt het dus niet!

Verder zoeken: er stond er nog ééntje op, alleen helemaal in Bedum (Gr.); da's voor mij 205 km verderop... Na wat heen en weer gemail ben ik nu tòch zover, dat ik morgen ga kijken. (overschrijven?)

Deze?
Dit exemplaar heeft buiten de normale uitrusting o.a. nog alarm, een chippie (124 Pk), volledig gespoten bumpers, nèt nieuwe schokbrekers en banden achter, nieuwe remschijven en blokken vóór en...
een open luchtfilter, heldere knippers en mistlampen en de verkeerde (= 'foute'?) velgen.

Dit zijn de (bewerkte) foto's van de huidige eigenaar:

GTI-edition informatie/ uitrusting
(Als iemand meer info heeft over dit speciale model, hoor ik het graag )
Wat ik zelf o.a. heb gevonden:
-2.0 8V 2E motor;
-geleverd alleen in Duitsland, dus ingevoerd;
-in modeljaar '94-'95;
-in zwart, rood, groen, zilver, of mystic blue geleverd met:
-RECARO interieur (zie foto boven), hetzij met blauwe, rode of groene 'blokjes-striping' en bijpassend gekleurd stiksel;
-ter ere van het 20-jarig bestaan van de Golf;
-alu. GTI-edition bades in de stootstrips bij de achterwielkasten;
-standaard ABS, elektrische ramen, spiegels, dakje;
-15" 'Speedline'-velgen, fabriek-af;
-750 van gemaakt, waarvan 100 stuks 16V's en VR-6.

(Zeg het, als iets niet klopt!!!)

plannen
Als dit inderdaad 'de nieuwe' wordt, heb ik al een adresje waar een setje 'Speedline's' gereserveerd ligt, zodat-ie weer snel in originele staat terug wordt gebracht!
Verder weinig plannen:
-origineel luchtfilter weer terug;
-'Speedline"-velgen eronder;
-LED zijknippers erin;
-heldere koplampen blijven;
-heldere knippers en mistlampen vóór weer verwisselen voor origineel VW.
-trekhaak erop....
(dit wordt zéker een afneembare en probeer hem wel (in ongebruikte toestand) óók onZICHTBAAR te monteren!)

Na een 1984 MkII 1,3 CL Kamei X1, een 1989 MkII GTI 8V Edition One, een 1993 VENTO GT 2.0, een 1989 Corrado G60, een 1991 MkII GTI 8V Fire and Ice (nog steeds in bezit!), wordt dit dan VW #6!!!

(...tòch weer een lang verhaal... )
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote