Hey,
Ben bezig met het inlaat traject voor me nieuwe 1300 G60 blok.
Druk in de weer met het zooitje.
Ik wil dus een costum inlaat traject bouwen net als in de porsche 935 IMSA.
Principe werkt als volgt.
Op de cilinders zitten enkele ITBs. Echter zonder injector gat.
Daarover heem valt een turbo plenum.
In de plenum zitten de kelken.
Boven de kelken hangen de injectoren (gemonteerd in de boven kant van het turbo plunum).
De grote en vorm van de kelken is afhankelijk van het sproeibeeld van de injectoren.
Eigenlijk lijkt het een beetje op een electroniche en geblazen versie van het kugelfischer injectiesysteem. maar dan anders.
enkele foto's:
Links en rechts het systeem voor een boxermotor.
Systeem los van motor.
de gasklephuizen
de binnenkant
Ik wil dit dus toepassen op mijn nieuwe 4 cilinder PY blok.
Ik gebruik de gasklephuizen, kelken, gasmechanisme, en injectierail van jenvey performance induction.
Een ding ben ik echter nog niet uit. Welke diameter gasklephuizen moet ik nemen?
Kop word maximaal bewerkt met grotere kleppen en ombouw naar mechanisch.
Mvg, Pim Bonne