View Single Post
  #9  
Old 30-12-2003, 00:47
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

maar in het verhaal staat dat bij de eerste test om te kijken of de toerenteller werkt op de dynamo dat de wijzer richting de 5000 gaat en bij sneller draaien dat ie dan raar gaat doen of gewoon strak in de hoek ligt......

ik ga als eerst gewoon het hele verhaal samenvatten en dan kijken wat de verschillen zijn tussen een benz toerenteller en een digifiz.

zal wel een hoop uitzoeken worden voordat zoiets gaat werken en aangezien ik niet zo veel verstand heb van eletronica zal ik zoveel mogelijk die site aanhouden omdat de puls gelijk zal zijn bij een digifiz en een normale toerenteller en zodoende zou ik dus ook dezelfde weerstanden en resistors nodig hebben.

dit zou ik dus bij de digifiz ook moeten doen ;

step 3: modify the tach
******do exacly as explained ******
Unscrew the twoscrews that hold the metal plate on. This will make the
metal plate loose. You dont need to remove the needle, just let the plate
dangle on it, burt be careful not to damage the plate or the needle. now
you can get to the circuit board. there are three (3) points of interest
on your tach : #1 is where the blue wire connects on your circuit board.
solder the 1.3k-1.8k resistr BETWEEN the BLUE wire and the the circuit
board here. make sure the solder ends don't touch the othere traces, or
the metal plate. Point #2 the trimpot. Replace this unit with your new 5k
model. Take care to note how the old pot was in the circuit so that you
can replace it properly. (the old one has too high a value / not enough
precission for diesel setup.) Make sure it does not stick out of the side
too far, and make sure the adjustable part is towards the side, for easy
adjusting. point #3 is the resistor on the edge of the circuit board- it
has a trace connecting it to one of the trimpot's leads. this resistor is
wired in series with the trimpot. replace it with your 1k-5k resistor.
(the old one once again has a value too high). when you are done put the
PCB the plate and screws back how they used to be.

en dan zijn dit de onderdelen die ik nodig heb ervoor;

- the electronics : a 1/2 Watt 1.3K-1.8K resistor (you need a !/2w becuse
it might see a little power) , a multi turn 5k ohm trimpot (for
fine-tuning your vehicles rpm gauge), a 1/4 or m1/8 watt 1k-5k resistor (
these varances are needed due to altatude and location of you vehicle you
my need to try them to find one that works for you best.)


en als het dan aangesloten is zou het moeten werken.......
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote