Thread: Hmmmmm.......
View Single Post
  #7  
Old 01-01-2004, 17:41
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Bij die lambo's heb je volgens mij voor iedere 5 cilinders 1 turbo. Dus 2 inlaten met ieder hun eigen turbo.

Bij bijv. een VR6 heb je gewoon 1 inlaat kanaal, waar 2 turbo's op zitten, en meestal is het dan zo dat de ene turbo zijn vermogen levert van zeg maar 900 tot 3000 toeren en de 2e turbo van 3000 tot 6500 toeren. Ze nemen het dus als het ware van elkaar over. Voordeel is je hebt nagenoeg geen turbogat meer.

Dus als je 4000 toeren rijd draait levert turbo 2 het meeste op, turbo 1 draaid dan natuurlijk wel maar doet weinig meer
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R