View Single Post
Old 03-10-2009, 06:55
ReBo ReBo is offline
VW Guru

Tijd voor een ( stoffige . . . zie * stukje lager ) up-date !!!

Het WAS de bedoeling om volgend jaar naar Oostenrijk te rijden, maar het is niet langer realistisch om dat te gaan doen . . . half november zijn WE ( tegenwoordig ben je als man ook zwanger ) uitgerekend voor de
uitbreiding van ons eigen Blijdorpje. Na een labrador, 2 katten en een zwerfkatje dat niet meer weg wilde nadat we hem te eten hadden gegeven en dus kat nummer 3 werd, komt er uitbreiding in de vorm van een dochtertje. Officieel is 17 november de uitgerekende datum, ik houd er zelf rekening mee dat het eerder geboren zal worden . . . dus extra stresssssss.

Tip voor alle zwangere vaders ; het is K.U.T. maar . . . ga trouwen !! Het maakt het leven een stuk gemakkelijker, afspraken maken voor "erkenning van de ongeboren vrucht" en als het straks geboren is, naar de rechtbank rennen voor het opeisen van de voogdij en vervolgens weer langs de gemeente om het een en ander te regelen en meer van dat soort bladiebladiebla. Alles moet op afspraak en kan bv alleen op werkdagen van 11u tot 12u en als je zo'n agenda hebt als ik, is dit bijna niet in te passen . . . Ben je getrouwd, dan gebeurt dit nl allemaal automatisch, je hoeft alleen de naam aan te geven in de gemeente waar het geboren is . . . het scheelt je een hoop rompslomp, slapeloze nachten en heel heel veel tijd en is nog goedkoper ook, want is trouwen KAN gratis

Ik ben ontzettend goed in dingen op het laatste moment aan laten komen, maar geloof me . . . dat moet je niet bij een zwangere vrouw doen !! De meeste tijd gaat nog steeds naar het bedrijf, maar de rest ben ik nu ineens bezig met opruimen van het huis, oude tijdschriften dumpen, VT-wonen, Flairs, Viva's ( leuke blaadjes trouwens ) echt met honderden tegelijk !! Waarom ?? Omdat de kleine meid straks ruimte heeft om de collectie mini-puma's ( @ Marco : Puma's JA !! Niet van die mini-stink-air-maxen !! ) de eerste setje Snap-on steeksleutels en uiteraard d'r roze overalletje Barbie's en dat soort rommel heeft ze niet nodig, heeft ze later toch niets aan als ze d'r carter er onderuit gereden heeft

Lang verhaal kort samengevat, de komende dagen ( dit weekend moet ik van mezelf een beslissing hebben genomen ) ga ik dus bedenken wat ik met die rode "hok" ga doen . . . of doorgaan waarmee ik gebleven was . . . of de lexus achterlichten, M3 spiegels etc weer op marktplaats gooien en ondertstaand "slopertje" als donor te gaan gebruiken . . . inclusief kleurtje

De ideeën van iedereen zijn op een lijstje gezet . . . als ik blijf bij H.T.F.U.A.R. zal ik eens de dikste Edding stift kopen die ik kan vinden en het op de auto schrijven, kan ik DAT lijstje in elk geval niet meer kwijt raken

Genoeg getikt, hierbij de foto's van de huidige stand van zaken . . .

Na een uitzicht van 3 weken op dit . . .

. . . was de camera weer bereid om ook dit vast te leggen . . .

De voordelen van een spaanse auto . . . geen last van pekel

* van de eerste regel . . . stoffig hoezo ?? Onder de blanke lak zit zelfs stof.

Het reserve wiel ligt een soort van ingemetseld in een dikke laag Valenciaans Asfalt.

Blanke lak . . . tja, het zit erop . . . letterlijk, het LIGT erop.

Stickertje doet zijn beeltenis echt eer aan . . .

De staat van de auto is redelijk, nieuwe remklauwen, nieuwe handremkabels, airco met standje vrieskou en geen roest !! De basis is dus goed, wel dienen alle rubbers zoals ramen, daklijsten, brandstofleidingen etc allemaal vervangen te worden. Dit is gewoon niet bestand tegen de extreme hitte waar zo'n auto steeds mee te maken heeft. Overigens is dit normaal in Spanje, in iedere auto ligt er altijd wel zo'n beetje een paar meter leiding en slangklemmen om zoiets te fixen als het nodig is. De eerste keer proberen te starten leverde dan ook natte voeten om, als je naast de benzinepomp stond. Na wat leidingen vervangen te hebben, was het starten en lopen.
Ik zal dit weekend anders eens wat foto's maken van het schitterende interieur, wat net zo stoffig is als de kofferbak

Ik zie de reacties wel weer . . . ik ga naar de baby-dump in Sleeuwijk, de kinderwagen omruilen !! Leveren ze er 1 met plastic wielen en een Foamen handvat, terwijl we toch echt voor lichtmetaal en een leren stuur als optie betaald hebben. Dit soort dingen moet je dus bij een zwangere vriendin ad-hoc oplossen en dat kost je dus weer een halve sleuteldag !!