View Single Post
Old 01-10-2009, 16:41
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Wolgast

Ik heb een TD uit 1996 met nu 231.xxx km op de klok en reed hiervoor een Golf II 1.6.
Moet zeggen dat de TD die ik heb erg goed bevalt en met een verbruik van 1 op 16 gemiddeld mag ik niet klagen. En het meest lange afstanden (Duitsland -> NL met 150 km/h) Tuurlijk, een TDI is zuiniger en heeft meer trekkracht. Maar een TD heeft nagenoeg geen elektronica en is echt simpel (lees: goedkoop) in onderhoud. Daarentegen 'slechts' 75 pk en 150Nm.
Heb er nu een kleine 50.000 km mee gereden en er (even afkloppen) nog nooit iets ernstigs mee gehad. Afgezien van normaal onderhoud natuurlijk.

Voor mijn gevoel kan de TD motor met een nette rijstijl en goed onderhoud makkelijk de half miljoen halen. Maar dat geldt denk ik wel voor elke -VW- dieselmotor.

Het aanbod is groot dus neem je tijd! En je kan beter iets meer geld uitgeven en zeker weten dat er op het onderhoud niet is bezuinigd. Heb de mijne vorig jaar gekocht voor 2750 € en daar was al het onderhoud keurig afgestempeld door een VW garage. En heb daar tot nu toe alleen maar profijt van!

Succes!
Reply With Quote