View Single Post
  #8  
Old 22-09-2009, 23:28
NeFReT's Avatar
NeFReT NeFReT is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 795
Default

klote zooi.

vervang je je rotor weer voor een(weer een) nieuwe

slaat ie aan.

draait op 5 cilinders.

check de bougiekabels(voor de zoveelste keer weer)

5 zit er niet goed op,die aandrukken.

en hij rijdt weer gezellig.


hier een copy paste van northpole:

Quote:
Bedankt voor het meedenken maar ik heb NIKS over het hoofd gezien.... de rotor ( de bekende met schroefje was verkeerd gemonteerd door de persoon die de auto in eerste instantie had gerepareerd. Deze zat dus niet goed en daardoor is die kapot gegaan ( zeg maar een 10 graden off center) daardoor de ontstekings problemen...

vandaag de nieuwere versie gehaald ( die zonder schroef) en erop gezet en wat denk je sleutel om en hij start!!!!!!!
liep nog wel ernstig verrot... wegens stroom lek bij de testbobine en bougiekabel 5 zat los op de bougie...
de orginele bobine terug geplaatst en aangesloten, daarna de bougiekabel goed vast gedrukt.

opnieuw gestart liep als een zonnetje!!! daarna uitgelezen en alles is 100 % ik blij eigenaar blij en auto wordt straks opgehaald! yeah weer een parkeerplaats vrij hier in de straat en de buren uitgezeikt over het aantal parkeerplekken

oke voor iedereen die dit ooit ook heeft:
uitlezen schrijf de foutcodes op en controleer de sensoren zoals hier onder omschreven:
relais 109 openmaken als deze ruikt naar verbrand metaal direct vervangen
controleer de bekabeling en de behuizing van gasklep positie sensor (G69)
controleer de bekabeling en de behuizing van de ontsteking en de sensor voor de krukas (G68)
controleer de werking van de bobine, bobinekabelverdeler en de bougiekabels.
de rotor kan je makkelijk checken door de kabels van de bougies 1 voor 1 te verwijderen tijdens het draaien van de motor...als je geen vonken hebt dan is je rotor meestal het probleem (zeker als je de schroef variant hebt)
werkt dit allemaal wel dan is er nog maar 1 optie over en dat is het contactblokje in je contactslot.

in dit geval kon het de bekabeling niet zijn omdat de ecu de verandering van alle sensoren direct ontdekte en daarop de foutcodes eruit haalde.


topic mag op slot mod's

en iedereen bedankt voor je mee denken!!!
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
Reply With Quote