Het is de motor met LDA dus het zal de 70 pk versie zijn.
Verder zit er naar het schijnt een deksel op de motor van een 1.9 blok uit een Golf 3 oid.
Motorcode heb ik nog niet kunnen vinden. (moet die aan de rechterkant van de motor zitten net boven de versnellingsbak?)
Kheb hier een lijstje gevonden met verschillende versnellingsbakken uit Golf 1.
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/In...f-Getriebe.html
Bij de 4T staan geen gegevens van de overbrenging.
Bij de lijst van de golf 2
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/In...f-Getriebe.html
Staat de 4T wel bij, en ook de 4S die jettaracing noemt.
Maar de overbrengingen lijken gelijk te zijn?
Als ik dan kijk in dat lijstje naar de 7A bak dan heeft die een lager getal bij '5 gang'. Zou die dan een lager verbruik hebben..
Op die duitse forums lees ik ook nogal tegenstrijdige dingen, ene zegt weer dan de 4S zuinig is en de ander 4T enz enz. Schijnt dat alleen de as overbrenging van de 4T 'langer' is waardoor dat dus de zuinigste is.
Hier zie ik nog een topic
http://www.motor-talk.de/forum/vw-g...390.html?page=1
iemand raadt aan om een ASD bak van een golf 3 tdi erin te zetten.
De wielen heb ik trouwens gewoon standaard grote VW wielen met normale banden op 2.4 bar.
Is er ergens een handleiding te vinden hoe ik hem minder rijk kan afstellen?
Ik heb trouwens wel het stationair al iets bij kunnen stellen, hij loopt nu ietsje langzamer maar als ik die stelschoef nog verder terugdraai gaat hij niet nog langzamer lopen. Iemand een idee?
Verder heb ik inmiddels wel 1 op 19,6 gehaald

dit door de schoef bij de gaskabel zo in te schroeven dat de auto nog maar 100km/h kan rijden bij volgas. Hij is alleen wel rete traag zo natuurlijk. (het kan nog net zonder mensen te irriteren)
Edit; Echter... met zo'n zelfde rijstijl (100 achter vrachtwagen op de snelweg) haalde ik met turboloze Golf 1 diesel ooit een keer 1:26... Maargoed ik heb als ik het zo lees en vergelijk dus niks te klagen

gewoon mn rechtervoet in bedwang houden.