17-09-2009, 22:00
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by RS_Rick
ik vind het wel stom trouwens, dat Nederland geen Nederlandse platen heeft die ook precies de Amerikaanse maten hebben, aangezien vele (amerikaanse) auto's speciaal naar deze platen gemaakt zijn (de kentekenuitsparingen dan)
|
ik had Obama vanavond nog aan de lijn, en die gaat regelen dat de amerikaanse auto's aangepast worden aan de nederlandse platen,
zodat als er een keertje een overkomt, er gewoon een normaal nederlands nummerbord op kan, en die zijn ook gewoon met luxe letters te bestellen..
maar als je 18.2 mag voeren, daar staan bepaalde regels en afmetingen voor, onder andere een "gesloten nis" aan de achterzijde, waar niks anders in past dan die plaat, én waar geen makkelijke mogelijkheid is om ergens anders een kentekenplaat van normale afmetingen te monteren, en het moet ook nog eens een voertuig zijn, welke niet van europese afkomst is, (en dan bedoel ik niet het merk, maar het land van herkomst, dus een usa golf bijvoorbeeld, die krijgt ontheffing),
maar bovengenoemde "gesloten nis" dat zijn zo'n beetje de afmetingen van de nederlandse-usa plaat, vandaar dat ie niet zo groot is als de gemiddelde usa plaat.
|