17-09-2009, 21:40
|
 |
VW Fanatic
|
|
|
|
@ Acokever:
De platen die hier als "Amerikaanse" aangeduid worden, zijn die gele Nederlandse kentekenplaten op geimporteerde Amerikaanse (soms ook Jappen die voor de US markt zijn geproduceerd) auto's.
Deze platen zijn rechthoekig en worden als 18:2 op de kentekenpapieren aangeduid.
ECHTE Amerikaanse platen, zoals ze in de Verenigde Staten op auto's zitten, zijn wat groter en meer vierkanter. Deze platen zijn er, naar mijn weten, niet met luxe letters. Volgens mij is dat sowieso typisch Nederlands, want ik heb nog geen ander land met dikke letters gezien.
ik vind het wel stom trouwens, dat Nederland geen Nederlandse platen heeft die ook precies de Amerikaanse maten hebben, aangezien vele (amerikaanse) auto's speciaal naar deze platen gemaakt zijn (de kentekenuitsparingen dan). Neem nou bijv. een Amerikaanse Touareg met Nederlandse-amerikaanse platen erop... dan zit je tegen 2 schroefgaatjes te kijken onder de te smalle plaat...
De Duitsers hebben gewoon het juiste Amerikaanse formaat plaat voor op Amerikaanse auto's, met een iets kleiner lettertype en een blauwe Europa-strook linksbovenaan. Dat moet ook in NL worden ingevoerd, staat een stuk mooier als je het mij vraagt.
Is het zo wat duidelijker?
|