
01-10-2004, 15:24
|
No personal life
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
|
|
Quote:
Originally Posted by Stijn
Hans, je hebt gelijk, het is afkeur maar een scheur moet aanzienlijk zijn om het uberhaupt te horen...oftewel om uberhaupt door de keurmeester gehoord te worden
Een spruitstuk krijgt thermisch gezien enorm op z'n flikker, en daardoor gaat het metaal vaak scheuren. Dit zijn haarscheuren in het metaal en ze staan dus niet open. Ze moeten echt wel groot worden willen ze daadwerklijk gaan lekken.
|
Het is pas afkeur als er zwarte roetafzetting langs de scheur zit. Als het wit/grijs/oker is dan lekt ie nog niet. Ikzelf had het ook en de kerel bij de sloop wou wel eens proberen of zo'n tube met uitlaatkit een beetje werkt. Da's nu een jaar geleden en het houd nog steeds, maar niet lang meer denk ik. Het is iig een van de redenen dat je je auto rustig moet warmrijden, de alu kop zet anders uit dan het gietijzeren spruitstuk. Als het eenmaal op temp is dan kunnen ze wel 'leven' met elkaar maar tijdens het opwarmen niet.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|