Quote:
Originally Posted by sjampoo
cilinderkop is van alu, blok gietijzer.. daarom blok alleen vlakken indien je (zoals ik) een hoog compressieblokje wil bouwen....
Kop dus laten vlakken, kan bij elke automaterialen zaak die meer verkoopt dan spinners en wunderbaum-pjes..
Bouten, pakkingen etc: bij de automaterialen zaak. Slangen van koelsysteem zal moeilijker worden, omdat die voorgevormd zijn. Benzineslangen enz enz zijn bij de automat.zaak weer wel te krijgen. Prijzen schelen enorm!
|
Hoeveel laat je het onderblok vlakken sjampoo? en wat voor onderblok is dit? heb namelijk een AEA en ABU liggen, waarvan ik waarschijnlijk alleen de ABU gebruik, maar is het aan te raden deze ook te vlakken? en de kop? of moet ik dan weer oppassen met uitstekende klepjes die men zuigerts kunnen raken?
Wil er of een 1300 tuimelaar kop op zetten, of de ori kop bewerkt en wel... Weet alleen niet welke het grootste voordeel, of het meeste effect heeft voor het hoogste vermogen zonder veel aanpassing, en zonder al te grote slijtage... standaard kop heeft wel grotere kleppen(inlaat iig)... Voor de tuimelaarkop moet ik alleen nog een tandwiel aanpassen, maar dat is op zich goed te doen...
nog een paar vragen:
betekent hoonsporen altijd weinig slijtage? en als je nog hoonsporen hebt, mag je er dan vanuit gaan dat je lagerschalen ook nog oke zijn? en zijn er bepaalde onderdelen in het onderblok die je ook nog extra moet controleren? (kogel)lagers ofzo?
en voor een kop.. waar kun je bij een kop de slijtage aan zien? een nette nokker betekent een goeie kop? als alles goed ronddraait met de hand is dan alles oke? ik hoorde over kromme kleppen, maar die zouden toch niet goed sluiten en op en neer willen? aan de klepstoters nog dingen te bekijken?
jahaa.. zit ook vol vragen, dus dacht ik haak gelijk maar even in..