Dat heet idd. een acceleratiepomp , hoe simpel kan het leven zijn


en daar komt alleen brandstof uit bij het intrappen van je gaspedaal. Bij constante gasklepstand moet de brandstofvoorziening via de venturi's genoeg zijn.
De 2E3 carb is een beruchte carb,
als er iets mis mee is, is het lastig te traceren, vanwege allerlei vacuumbedienkleppen, membranen etc. die de carburateur heeft.
De auto blijft niet stationair lopen begrijp ik uit je verhaal? Als dit zo is check dan het volgende:
Achterop de carburateur zit het stationaire afslagventiel (een +/- 25mm dikke plug), met daaraan een steekstekker.
Als de auto op contact staat, en je trekt deze stekker er af, moet je een duidelijke KLIK horen. Hoor je dit niet, dan is dit afslagventiel kapot!
Dit ventiel zorgt ervoor dat de brandstoftoevoer (van de eerste trap) afgesloten wordt als je de motor afzet (sleutel uit contact). Als het ventiel kapot is, wil de auto niet onder de 2000 toeren lopen, maar wel met hogere toeren óf als je met het gas speelt.