Thread: Area51
View Single Post
Old 01-09-2009, 11:01
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur

Quote:
Originally Posted by Area51
Goed, het begon op 5-12-1997, toen kocht ik -van de eerste eigenaar- een 1977 T2b, en na wat cosmetische aanpas-
singen (verlagen, Porsche wielen, 2L type4 motor met injectie) staat hij na 8 jaar en ruim 100.000km sinds 2006 stil met
een motorprobleem. Ik heb er wel plannen mee, maar eerst wat andere dingen afmaken.

Afijn, in 2004 was hij nog volop in gebruik.
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/163280.jpg

Toch een klein lichtpuntje voor deze bus ..

Een maand of wat geleden had ik hem in de verkoop, maar na wat onzinbiedingen meldde zich een serieuze koper uit ons vriendengroepje die hem heel erg graag wilde kopen, hij zat alleen met een verbouwing thuis die nogal uit de klauw dreigde te gaan lopen. Of ik de bus t/m eind Augustus wilde vasthouden en aangezien hij toch alweer ruim 3 jaar stilstond maakt een week (of maand) meer of minder dan toch niet meer uit.

Vandaag uitsluitsel gehad .. hij ziet af van de verkoop ivm de vrij over z'n begroting gegane verbouwing.
Nu had ik dus 2 (nee, eigenlijk 3) opties .. A; de bus opnieuw te koop aanbieden, B; de bus weer rijdend maken (niet eens zo heel veel werk) en zelf weer gebruiken of C; de bus klaarmaken en gaan verhuren (via www.camper2freedom.com) en optie C lijkt me in dit geval nu de meest interessante .. de bus blijft dan van mij, ik heb er de beschikking over (als hij niet verhuurd is) en hij is een mooie versterking van de verhuurvloot. De boekingen gaan dan lopen via camper2freedom en ik blijf eigenaar/ technisch verantwoordelijk voor mijn bus.

Eind goed, al goed !!

Nu de bus gaan leegruimen (hij dient al een jaartje of 3 als opslaghok) en kijken wat er aan moet gaan gebeuren. 3 jaar stilstand zal vast z'n tol hebben geeist ... afgelopen zaterdag eens besteed aan een inventarisatie, want door de loop der jaren is er best wat van de bus (door mijzelf) 'afgeroofd' en met het oog op de verhuur wil ik de bus zo 'idiotproof' mogelijk klaarmaken.
Ik heb net de komplete remmerij besteld (lekker standaard, makkelijk als er ergens toch pech is), rondom nieuwe wiellagers en er gaat een fris setje gele Koni's onder. Zaterdag ook m'n hoofd gebroken over de velgen (dát blijft niet standaard) en ik ben eruit .. ik kwam met opruimen nog een setje Opel Omega3000 Fuchsen (á la Marcski z'n oude T2b) tegen, met zgan 175/65 en 195x15 banden. Naven zijn net meegegeven aan Mc Gyver om om te boren naar 5x110. Straks bij de Heja een 5x110 thuiskomertje regelen en dan is het rollend gedeelte vast zover 'klaar' ..
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote