29-09-2004, 15:59
|
 |
VW Enthousiast
|
|
|
|
toen ik op het punt stond om zo'n 12tand te gaan kopen kwam mn buurman er aan met een torx (6tand), deze paste zo mooi dat ik die heb gebruikt. Ze gingen er prima af. heb al de hele kop eraf liggen nou. ik hoop dat ik het allemaal weer goed terug krijg. ik heb niet de uitlaat en inlaat spruitstukken eraf gehaald. maar idd alleen de uitlaat van het spruitstuk af. die twee klemmen krijg ik er nooit meer op, maar dat zie ik dan wel (of heeft iemand daar een trucje voor?).
en de cilinders zien er goed uit, inderdaad zijn die hone/hoon- streepjes (gedraaid motief) nog zelfs te zien en nergens groeven of krassen. ook de "stootrand" is bijna gelijk aan daaronder, bij de zuiger. er zat enkel wat vettigheid.
ik ga nu proberen (morgen) een zaak te vinden waar ze die kop kunnen vlakken (blok hoeft niet gevlakt te worden? is dat omdat dat van gietijzer is en de cil niet??).
ik wil gelijk zo'n beetje alle slangen vervangen (benzine en koelsysteem) kan ik daar bij een autozaak universele slangen voor halen? en die kopbouten, ook bij een autozaak?
zo, ik hoor het wel van de kenners 
|