View Single Post
  #19  
Old 29-09-2004, 09:32
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
De zuigerveren in de zuigers komen zelfs met de zuiger in de bovenste stand niet helemaal tot aan de bovenrand van het motorblok. Als de motor begint te verslijten dan wordt de cylinder dus langzaam 'wijder' maar niet helemaal...dat bovenste stukje waar de zuigerveren niet komen slijt minder. Die 'richel' die je daar krijgt heet stootrand en is een indicatie van de status van je motor.

Even aan de tecnische boys: de stootrand onstaat ook voor een klein deel door opstuwing van het materiaal, of niet?

Oke, das dan duidelijk, maar wat als dat een flinke rand is geworden (vwleusden noemde het opfrissen) wat doe je daar mee? uit laten boren of gebruik je de informatie alleen om te weten hoe ver je motor heen is (zit trouwens al 236000 op te teller, dus zal wel randje zijn).
Groet,
San (heet eigenlijk Sanne, maar dan denkt iedereen vast dat ik een meid ben)
Reply With Quote