View Single Post
Old 28-09-2004, 15:18
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Stijn
Laat, voordat je de kop weer opnieuw monteert, deze op zijn minst vlakken bij een revisiebedrijf (overdenk de optie op totale revisie...)

het moet een betaalbare klus blijven, ik denk dat totale revisie een vrij dure grap is (eigenlijk geen idee wat dat kost als je dat laat doen. Weet iemand een revisiebedrijfje in/omstreeks Rotterdam?
Quote:
Originally Posted by Stijn
Buiten een nieuwe koppakking(en alle andere pakkingen) heb je ook nieuwe kopbouten nodig. Dit zijn rekbouten en zijn maar 1x te gebruiken.

Speciaal gereedschap: momentsleutel en een dikke torkx voor de kopbouten, weet zo de maat niet (niet dezelfde als van de aandrijfassen), en zeker als dit je eerste keer is: een vraagbaak (ook voor op tijd zetten van ontsteking en nokkenas enzo).

Succes...

momentsleutel heb ik, ik heb al eerder de distributieriem vervangen, dus dat op tijd zetten lukt wel. zo'n torkx-achtige zal ik dan moeten kopen.
weet iemand verder nog wat ik, terwijl ik mijn koppakking vervang, kan controleren op slijtage (zo van: "als je dat er toch af hebt kun je gelijk effe kijken of ... nog goed is") THX
Reply With Quote