Thread: Alweer?
View Single Post
Old 21-08-2009, 18:46
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by Misha
Die rode:

aanschaf: 1350 (oid) min de wielen 1100 + zenders = 2000. Tel daarbij een apk, met het nodige onderhoud (dat telt een wheeler dealer namelijk ook ) 2250, tel daarbij een spucknapf en nog een shitload aan klein grut kom je uit op? 2600 euro, iets in die koers? Nou dan heb ik alle trammelant met de politie en de benzine niet meegerekend, want volgens mij geloven sommige ook heilig dat ik dergelijke dingen meetel in de prijs.. een aardige cent valt dus wel mee.. je gooit er je tank geen 2 keer van vol.

Telt een wheeler dealer dat ook...? Dacht dat je hier zat voor de liefhebberij, en het redden van auto's, niet om te dealen in auto's en onderdelen...

Daar gaat het ook niet om. Je auto's gaan voor te hoge bedragen weg, waardoor elke malloot denkt dat zelfde voor zijn of haar Jetta te kunnen vragen. In het begin verkopen ze niks, maar na verloop van tijd kosten alle Jetta's zoveel, en is de prijs normaal geworden, waardoor ze opeens wel verkocht worden, en de prijzen opeens heel normaal zijn geworden.

En sinds wanneer tellen we de apk mee in de prijs? Dan ga ik maar snel een oud wrak van een jaar of 30 geleden zoeken. Alleen aan apk's is dat ding al tussen de 1.5k en 3k waard... makkelijk!

Je krijgt niet alles terug wat je in een auto steekt, zo simpel is het. En als ik een auto zie met gebruikte onderdelen (banden, schroefset, etc) die evenveel kost als wanneer ik die zooi nieuw zou kopen, koop ik die zooi dus ook nieuw. Maar het schijnt normaal te zijn geworden meer te vragen en te betalen voor gebruikte onderdelen dan dat ze nieuw (bij bijv. de dealer) kosten.

En dan stel ik je maar weer de vraag: wat zou mijn Golfje dan in vredesnaam moeten kosten als ie klaar is en 16v op kenteken staat? Die zit dan in ieder geval qua prijs boven die rode, maar dan komen we wel weer erg dicht in de buurt van een compleet standaard onverprutste nette G60, ook met apk.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale