Quote:
Originally Posted by VW_Mannetje
@ breadfan83: Van werken wordt je niet rijk......  (praatje handel)
En stel, jij kan van iemand een set velgen kopen, die zeldzaam zijn, en de verkoper weet dat niet.
Dan koop jij ze toch voor een zo laag mogelijke prijs??!!
Je kan ze zelf onder je auto schroeven, en mocht dat niet lukken, verkoop je ze.
Ja, dan zou ik er ook maximaal op willen verdienen.
En dan maakt het geen reet uit of je liefhebber bent of niet...
|
"n oud vrouwtje dat bij Kunst en Kitsch komt met een schilderij dat ze voor 4 gulden en 30 cent gekocht heeft, 48 jaar geleden, wordt geen handelaar als blijkt dat dat plaatje 4 ton waard is, en oma het gelijk te koop zet.
Een handelaar wordt het als ze elke week weer voorbij komt, met vier schilderijen, wat klokjes, 'n beeldje of tien en nog wat oude sierraden die ze afgelopen weekend gekocht heeft, en nu alweer te koop staan.
Dat iemand eens wat mazzel heeft met een aankoop, is prima. En dat ie ze wanneer ie ze zelf niet meer kan gebruiken, die dingen te koop zet voor een gangbare prijs, is ook geen probleem. Maar hier wordt spul gekocht om verkocht te worden, en de prijzen zijn puur en alleen berekend op het maken van een zo groot mogelijke winst. De verkoper waar het nu even om gaat heeft dit vaker gedaan, en gaat hier ook vrolijk mee door, en zo iemand valt wat mij betreft onder de noemer van handelaar.
Ik zit echt niet iedereen op de vingertjes te tikken omdat er ooit eens oliedopje of achterbumper verkocht is voor wat meer dan zij er voor betaald hebben, maar dat je wekelijks 6 setjes velgen van de hand doet, en jaarlijks 'n auto of 14 op naam hebt staan, en weer overschrijft, maakt het een heel ander verhaal. En samen met mij, denken ook sommige anderen er zo over... liefhebbers, belastingdienst, verzekeringsmaatschappijen...
Maar blijkbaar is het niet mogelijk gewoon even letterlijk te lezen wat ik nu al tig pagina's aan 't neertypen ben, en wordt er gereageerd alsof ik iedereen uit het verkoop-gedeelte wil verbannen.
Owja, en ik heb hier genoeg velgjes liggen die geld waard zijn, meer dan ik er voor betaald heb, en ook die doe ik niet (meer) weg. En die compleet waardeloze velgen die nu onder de witte zitten, hadden ook al meerdere keren voor enkele honderden euro's van eigenaar kunnen wisselen. De reden waarom ik het niet doe? Ik wilde ze hebben voor mezelf, en wil ze dus niet weg doen. Dan heb ik geld, maar niet de spullen die ik wil...