View Single Post
Old 06-08-2009, 21:31
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life

Zo, vandaag was de grote (duur)testdag... Heb de Passat even kilometers laten vreten: 2 x 236 km = 472 km. Voorlichtingsdag in Drenthe ( ) om mogelijk mijn helicopter-brevet te halen?!

En ik mag wel zeggen dat-ie erg goed bevalt. Er zijn wel een paar kleine dingetjes, zoals de snelheidsmeter die niet correct de snelheid aangeeft. Ik had geen TomTom in de auto om te calibreren, maar als je met 130 langs vrachtwagens kruipt snap je het zelf ook wel Bovendien blijft de teller voor het verkeerslicht soms ergens tussen de 40 en 60 km/h staan: allemaal het gevolg dat ik de naald heb moeten vervangen en niet goed erop geklikt heb, vermoed ik...
Nou ja, nieuwe cockpit is vanuit Ebay onderweg...

Daarnaast kwam ik er op de terugweg achter dat er met de dynamo ook iets niet helemaal goed zit. Eerst fade het geluid van mijn radio weg, en terwijl ik aan de knoppen zat begon het lampje van mijn temperatuurmeter te knipperen. Niet omdat-ie oververhit was, maar omdat-ie terugliep! Toen zag ik dat ook de brandstofmeter terugliep en dacht ik in eerste instantie aan het weerstandje op de cockpit. Maar connectie met radio deed mij besluiten de verlichting uit te doen (rijd altijd met lampen aan) en toen kwamen ze weer vrolijk opzetten... Gelukkig is het een diesel (zelfontbrander) en hoefde ik me dus geen zorgen te maken of ik nog thuis ging komen... Acculampje brandde de hele terugweg bij lage toeren al zwakjes, en nu weet ik dus waarom?! Onvoldoende laadvermogen?!

Vraag is nu of de dynamo aan revisie (koolborstels?) toe is, of zou dit ook kunnen komen omdat ik de riem te strak heb gezet bijvoorbeeld?

Hoe dan ook, verbruikscijfers heb ik nog niet, want tanken heb ik nog even niet aangedurfd ivm mogelijk niet meer starten (voorgloeien trekt nogal wat pauwûh). Dus ligt de accu nu aan de lader (het is gelukkig nogal een heavy duty power-accu) zodat ik morgen zonder problemen naar werk kan tuffen. Daarvóór dus nog even tanken, zodat ik weet hoeveel litertjes de auto nodig heeft gehad voor de dagtrip. In ieder geval minder dan 1 tank!

Voor nu de foto's (met de Neukia)...

Tussenstop om ff wat te eten:

Reply With Quote