Quote:
Originally Posted by RubenD
Je weet het zelf ook wel, tis maar net wat de gek er voor geeft!
|
Die opmerking wordt tegenwoordig voor elke te hoog geprijsde drol gebruikt. "'t Is maar wat de gek d'r voor geeft."
Kan me nog herinneren dat Jim Carrey in Dumb 'n' Dumber 'n blind joch een onthoofde kanariepiet aansmeert. 't Is maar wat de gek er voor geeft hè.
Kan me niet voorstellen dat je ook zo reageert wanneer je de supermarkt inloopt en 'n halfje volkorenbrood opeens 12 euro kost. D'r zijn maatstaven voor alles, en soms zijn die maatstaven inderdaad niet zo vast dat je 't op een euro nauwkeurig kunt bepalen.
Dat dat zo is begrijp ik, maar de maatstaaf van veel spullen en auto's wordt hier op 't forum kunstmatig achterlijk hooggehouden door mensen die denken dat elke auto die ze in elkaar draaien nog meer bijzonder en nog prijziger is dan de vorige gepolijste hoop stront.
Newsflash, die middenconsoles van een gti (geen G60) zijn gelijk aan die van een Madison, en ook die van mijn Function is compleet 100% totaal zonder enig verschil gelijk aan die die origineel in mijn GTI zat. En toch kost zo'n middenconsole die als GTI-onderdeel wordt aangeboden weer net iets meer dan diezelfde console die uit een Madison komt. Onderdelen worden specialer en kostbaarder gemaakt dan ze werkelijk zijn. 't Zelfde geldt voor die grijze RETRO interieurtjes van 600 euro. Tip, koop gewoon een C of CL interieur, je ziet het verschil haast niet,

, en betaalt d'r voor met 'n pilsje en een flinke handdruk. En zo zijn er talloze waardeloze onderdelen en auto's die net zo veel moeten kosten als een nieuwe!
D'r zijn hier gewoon mensen die door de luidende klokken het bos niet meer zien, maar de klepel nog niet kunnen vinden als je ze de schedel d'r mee inslaat. Die mensen zetten overal GTI en co. bij, en die mensen vragen en betalen die achterlijke prijzen voor omhooggevallen massaproducten. Dat zijn die gekken blijkbaar die het ervoor geven blijkbaar.