Het zoveelste topic wat weer over torenhoge prijzen gaat...
Maar ik sluit me wel aan bij de meesten. De prijzen zijn ongelooflijk hoog geworden.
Het is geen liefhebberij meer zo, maar pure handel. En ik word daar (net als vele anderen) een beetje ziek van. Er is geen lol meer aan zo. Dat een goed onderhouden auto wat meer kost dan een exemplaar met minder aantoonbare historie, daar kan ik mee leven. Maar de prijs maar verdubbelen of verdrievoudigen? Komaan mensen, dat is toch gekkenwerk. Alle uren die je in een auto steekt, zijn verloren. Elke cent die je in een auto steekt, is weg gegooid geld. Daar krijg je hooguit een fractie voor terug. Tenminste, in de normale wereld.
Ik heb hier een hele mooie auto te koop zien staan. Ziet er super uit, en er is een aardig blokje in gelepeld. Maar wel 14 jaar ouder als mijn huidige auto. De vraagprijs overtreft de dagwaarde van mijn huidige auto. En ik rij toch niet in een simpel ding met nul opties ofzo. Dan vraag ik me toch echt af, is verkoper helemaal van de pot gedonderd?? Je mag vragen wat je wilt, maar te hoog inzetten trekt geen kopers, lijkt me zo. En als er werkelijk een idioot te vinden is, die dat geld er voor geeft, dan heeft ie OF geld teveel OF hij moet eens bij een psychiater op bezoek gaan.
Ik hou niet van persoonlijke aanvallen, en geef ook niet snel commentaar, om de rust een beetje te bewaren op het forum, maar Misha, jij zet echt te hoog in. Als je jouw wagen kwijt raakt voor het geld dat je vraagt, heb je werkelijk mazzel dat je zo'n idioot hebt gevonden. Het is een knappe Jetta, daar wil ik niets van zeggen. Maar een kale 1300 voor dat geld? Beetje overdreven, als je het mij vraagt.
En als ie niet weg hoeft, zet hem dan niet te koop. En als je het zonde vind van je ge-investeerde centjes, om hem voor een normale prijs te verkopen, dan moet je er zeker gewoon zelf in blijven rijden. Wat heeft het anders voor zin om zo veel te investeren in een oude 1300 Jetta? Voor de handel in ieder geval niets.
Maar zoals gezegd, je bent vrij om te vragen wat je wilt.

En als je het krijgt, kun je in je handen wrijven. Succes ermee.
Gr. Ed