View Single Post
  #35  
Old 08-06-2009, 12:26
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,815
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Kleine update dan ook maar even:

Ik heb de Digitale meters aangepast:
De boost meter werkt nu ook als boost controller. Op het moment dat de laaddruk boven de vooraf ingestelde waarde komt schakelt een relais een klep om waardoor de wastegate open gaat. Tot nu werkt het met een kleine vertraging goed. Als ik 1.1bar instel is de piek nu 1.17bar. Wel iets hoger, maar een stuk goedkoper dan een andere digitale boostcontroller.

De EGT meter is nu ook mijn Turbo timer. Als de uitlaat gas temperatuur boven de 160 graden is blijft de motor lopen tot hij onder de 160 graden komt. Dan schakelt hij de motor uit en wordt het alarm volledig geactiveerd.

Ik heb het volledige remmensetje van een Corrado G60 aangepast voor de 6N:
Voor heb ik de fusees van de corrado aan laten passen zodat de stuur armen weer de goede stuurhoeken hebben. Nu kan ik ook zonder problemen de 100mm aandrijfassen gebruiken in de naaf.
Voor de volgende setup: Schijven: Brembo HP versies met gaatjes. Blokken: Ferodo Racing DS2500.
Achter de volgende setup: Standaard schijven met Ferodo Racing DS2500 blokken.
Ik heb RVS ommantelde leidingen laten maken voor voor en achter.

De hoofdremcilinder komt van een Audi 200TQ af en is 25.4mm

De achteras van de Polo moet ik nog verstevigen, maar inmiddels heb ik adapters gemaakt waarmee ik de asstompen van een golf 4 kan monteren. Waarbij de klauw voor de achteras gemonteerd wordt. Tevens zijn de adapters mijn spoor verbreders (20mm per kant) In de hoop de wiellagers iets minder te belasten.

Zodra de rem en ophangings componenten terug zijn van de poedercoater kan ik het op gaan bouwen.

Dan is het wachten nog op de 02S 6-bak en het ombouwen hiervan. Ik moet de bakhelft (koppelingszijde) nog uitwisselen voor die van een 02A in verband met de aansluiting van de km-teller sensor. Ik geloof dat Frank Goudsblom dit klusje voor mij gaat doen als ik de bak binnen heb.

Koppeling set: Afgedraaid G60 vliegwiel met een sport koppelings set met organische plaat die van Johan van Vught af gaat komen.

De aandrijfassen worden op maat gemaakt bij Technotrans.

Alle steunen en dergelijke ga ik zelf maken. Het blok moet bij de bak ombouw 55 graden achterover kantelen.

Alle onderdelen voor de Downpipe liggen er al. Tot aan de handrem wordt het systeem 3" en daarna ga ik over naar 2.5" Geheel RVS met Simons dempers.

Zodra de fatsoenlijke bak eronder ligt kan ik eindelijk de grote variabele turbo monteren en de race verstuivers plaatsen. Dan een nieuwe chip schrijven en weer op de vermogens bank... Ow nee.. dat hoeft niet bij een M-TDI

Schatting van het vermogen +200pk / +400Nm koppel. Dit is reëel gezien de internals van de motor, turbo, injectoren en brandstofpomp.

Oh ja, ik heb ook de intercooler netjes achter het bumpertje gefrommeld...








__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote