View Single Post
Old 02-06-2009, 14:42
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Arne

Ik heb gisteren een rit gemaakt van 400 km in totaal. Ik heb goed op de meters gelet en bij een constant tempo van 80 km/h, bleef de olie op 110 graden. Bij constant 100 a 110 liep hij naar de 125, de watertemp ging dan iets boven de 90....

Wat ik ga doen is het volgende:

Ik heb een nieuwe radiateur besteld, bij de huidige zag ik een flink aantal ingedeukte lamellen, dus die mag er sowieso wel uit. Die ga ik morgen monteren. Als dit niet voldoende helpt, komt er ook een 3 standen thermo schakelaar in van een Renault Laguna. Deze heeft drie aansluitingen, zodat je kunt kiezen tussen schakelen bij ongeveer 92/87 en 84/77. Bij die laatste stand lijkt me een handbedienbare fan niet nodig, dan staat ie ws. toch constant aan.

Ook wil ik toch maar een oliekoeler gaan monteren, ws. van een Golf 1 GTI. Maar ik wil hem eigenlijk naast de radiateur zetten, en ben bang dat de slangen te kort zullen zijn. Vandaar mn andere topic waarin ik vraag om de slanglengte van deze oliekoeler.

Als deze te kort zijn gooi ik er maar meteen een 13 rijige Mocal in, met thermostaat geregelde sandwichplaat.
Reply With Quote