
06-09-2004, 16:27
|
 |
VW Enthousiast
|
|
Join Date: Aug 2004
Posts: 206
|
|
gewoon ff je verdeler eraf pakken. bij schrick nokkenassen staat hier namelijk het aantal graden wat deze nokkenas is. op de zijkant van de as, waar de verdeler erin gestoken word( tenzij het er niet is af geschuurd)
maaruh vraagje, heb je hem in een standaard gf blok met een comressieverhouding van 8.2 : 1 liggen dit zal niet errug veel vermogen gaan leveren. omdat de compressie- einddruk n.l. lager word dan met een gewone nokkenas. ( de kleppen staan immers langer open) hierdoor loopt een motor met andere nokkenas ook onregelmatiger stationair. ik rij n.l. zelf ook met een g.f. blok met vlakke zuigers (is precies hetzefde als een hh of een fz die vroeger ook wel in audi's lagen) alleen heb ik dit blok afgefreest om de compressie verhouding te verhogen (is nu 11:1. ik rij met een 290 graden nokkenas) dus ik raad je aan om dit ook te doen . ik heb hier zelf altijd met succes mee gereden in de autospeedwaysport.
__________________
SUCK
SQUEEZE
BANG
BLOW
FOUR STROKE..........WHAT ELSE?
79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
|