View Single Post
Old 09-05-2009, 00:12
dingeling's Avatar
dingeling dingeling is offline
Forum Newbee

Die velgen zijn uberdik! Staat er ook zeer goed onder.

Om nog even terug te komen op je reactie:

Quote:
Originally Posted by kiwi-gti
@Dingeling: Dit zijn de FIA goedgekeurde plaatjes, je wil niet weten hoe gammel de niet FIA goedgekeurde er uit zien.
Heb ze ingebouwd zoals geadviseerd in een rallysportzaak, en ze nog veel steviger vastgezet als wat volgens hen noodzakelijk was, dus ik ben er niet zo bang voor

Het ging me niet zozeer om de stevigheid van de manier waarop de plaatjes bevestigd zitten. Dat ziet er sterk uit. Het punt is dat juist omdat dat zo stevig is, de drie lasjes waarmee de moer vast zit alle krachten te verwerken krijgen, deze lasjes zijn bij lange na niet zo sterk als de rest eromheen, en dus nu de zwakste schakel.

Waarom? Nou:

De drie lasjes worden nu op trek belast ipv op druk zoals het bedoeld is!

Nogmaals, ik heb exact dezelfde plaatjes gebruikt voor mijn project. Tevens heb ik tijdens mijn project de originele fabrieks bevestigingen kunnen bekijken. Deze hebben dezelfde opbouw en worden gemonteerd met de moer aan de achterkant van de plaat. FIA goedkeur betekent niets bij onjuiste inbouw...

Het gaat mij er overigens niet om of ik gelijk heb of niet, ik zou het alleen jammer vinden als iemand gewond raakt terwijl dit voorkomen had kunnen worden...

Uhm, ok, dat verhaal werd iets langer dan gepland , zal niet meer gebeuren
Reply With Quote