View Single Post
Old 02-05-2009, 20:35
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore

Default Gti tips? PL of KR?

Hallo,

Binnenkort ben ik van plan om een GTI 16v te gaan kopen. Maar nu zit ik nog met een paar dingetjes waar ik graag wat meer over had geweten. Ik heb al liggen speuren op internet maar niet echt goede dingen gevonden.

Het motor typ PL is te zien aan de kat en de KR zonder kat. Hier ben ik al zo ver achter. En natuurlijk het vermogen verschil. Maar welke is de beter van deze 2? Ik heb hier en daar gelezen dat de KR vooral op mechanische dingen werkt. En de PL meer elektronisch. Nu ben ik in contact met iemand gekomen die een golf heeft staan in Duitsland. Maar hier is de motor van verwisseld. Maar hij kan me niet zeggen of het een PL of KR is? Als het dus bijvoorbeeld eerste een PL was en er nu een KR blok in zit. Krijg ik er dan naderhand geen problemen mee bij de APK? met de uitlaat gassen? o.i.d?

En kan ik het type motor nog aan andere dingen herkennen? Ik zie bijvoorbeeld bij sommige op de spinnenkop een gladde kap zitten en bij andere eentje met hokjes er in heeft dit iets te zeggen? En of kan ik het motor type ook aan een vakje herkennen waar het is ingeslagen? Zoals bij mijn 1.6 zit het bij de ontsteking? Hoop dat me iemand hier een beetje wijzer mee kan maken

Groeten Gino
Reply With Quote