Quote:
Originally Posted by r_chhatta
Je hoort wel de "vliegwiel"? maar hij slaat dus niet aan.
Startmotor weet ik niet zeker of je die hoort.
Ik heb de accu, bougies, kabel, rotor, verdeelhuis en de bobine al vervangen.
Heeft er iemand een idee of tip.
|
je hoort wel je vliegwiel maar niet je startmotor?
je vliegwiel gaat pas bewegen nadat de startmotor zn werk heeft gedaan, dus waarschijnlijk bedoel je het andersom.
Quote:
Soms start hij in 1 keer.
Maar het gebeurt ook heel vaak dat ik 3 a 4 keer het contact moet omdraaien voordat hij aanslaat.
|
als je je sleutel omdraait hoor je dan iets mechanisch bewegen of alleen een klikje dat je de spanning inschakeld?
als je alleen een klikje hoort zit het in je contactslot of je startmotor.
als je motor wel traag rond gegooid wordt dan zit het vrijwel zeker in je startmotor.
Wat nog weleens wil schelen is het opschuren van de + en - aansluitingen op de startmotor.
Verder kun je de startmotor zelf testen door de auto in zn vrij te zetten + handrem, contact aan, en dan met een GEISOLEERDE schroevendraaier de plus en min pool van de startmotor doorverbinden. Kan wat vonken maar dan hoor je de startmotor als een gek ronddraaien. Werkt nog weleens om de boel intern gangbaar te maken.
Je koolborstels kunnen ook een heel eind op zijn, deze zijn zelf te vervangen naar het schijnt.
Een ander "probleemdeel" van de startmotor is de bendix, dit is het kleine kokertje meestal bovenop de startmotor. Deze zorgt ervoor dat de pin in en uit de startmotor gestuurd wordt.
startmotor is zelf te vervangen, +/- 20 min werk, sloop/demontage prijs +/- 40 euro.
Quote:
Want als je geen vonk krijgt dan doet de startmotor niks.
Toch?.
|
nope, even 2 dingen uit elkaar halen!
- een vonk gebruik je om je benzine te ontsteken
- een startmotor heeft stroom nodig om rond te gaan
waar heb je geconstateerd dat je geen vonk kreeg?
ik heb het idee dat je iets anders bedoelt met de vonk want als je helemaal geen vonk zou krijgen dan zou de auto nooit starten. En je verteld dat hij na 3x wel aanslaat.