22-03-2009, 17:12
|
 |
Married to PC
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by matt8
Eindelijk een antwoord op een vraag die ik al heel lang had! 
ik dacht al dat ze met mijn golf 1 cabrio hadden lopen knoeien met de kop.
|
ja dat "1,6" op de cilinderkop van 'n 1,5L "JB" kan knap verwarrend zijn.
Quote:
maar het blijkt dus dat het gewoon origineel is?
|
yes, hebben alle JB's op de kop staan.
Quote:
in de duitse papieren en aankoopbon staat ook dat het een 1500 is. maar nu dus duidelijkheid. is dus nooit mee geknoeid. 
|
Nee, is niet mee geknoeid.
Quote:
heb ik alleen wel een vraagje. hoeveel pk's heeft zo'n 1500 blok nou echt? 70? 75? bij de rdw hebben ze er 69 van gemaakt maar is het dat ook? sorry voor de off-topic maar ben er eigenlijk wel heel benieuwd naar..  even op internet gezocht, het zou dus een JB moeten zijn met 70 pk's? 
|
De JB's hebben inderdaad 70 PK, 75 PK hadden die oude eraan voorafgaande 1600 (FP)blokken waar de JB dus regelrecht van is afgeleid. Waarom dat ze bij de RDW er 69 PK van gemaakt hebben is denk ik omdat dit zo waarschijnlijk stond op de duitse Fahrzeugbrief, dit zal wel te maken hebben gehad om verzekerings en belastingredenen die er in Duitsland gelden. De RDW neemt meestal dingen over van die Fahrzeugbrief, mijn JB b.v. staat bij de RDW geregistreerd met een inhoud van 1439cc, maar de daadwerkelijke inhoud van deze blokken is 1457cc. Die 1439 waarmee de mijne geregistreerd staat zal dus wel om dezelfde redenen zijn als bij jouw blok 69PK i.p.v. 70PK.
Hobby: VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982
Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
|