View Single Post
Old 24-08-2004, 19:24
erwin 944 erwin 944 is offline
VW Enthousiast

hallo

ik lees dat je een type 4 motor in je 181 wil steken,dat kan , maar vraagt wat aanpassingen
ik heb een type 4 motor (1.7l) klaar staan om in mijn kever te bouwen,deze is uitgerust met een type 1 koelhuis en twee solex pict 34 carbs
wat heb je nodig: een dynamo steun (heb ik gekocht bij bbt), vier koellucht platen van een type 4 motor (waar de koellucht word doorgeblazen)een ander poelie op de krukas ,wat plaatwerk,een lastoestel en veel geduld

bij een type 4 motor kan je de koelplaten links en rechts verwissellen(staan dan achterstevoor gemonteerd)je moet ze zodanig verzagen dat de helften perfekt passen op de motor(sluiten dan de komplete bovenkant af), je plaatst de dynamosteun op de motor,hierin komt de dynamo met het koelhuis er aan op te staan(zet ook de riem en krukaspoelie op zijn plaats) en alles mooi uitlijnen,teken met behulp van een krasnaald de plaats waar de tubine komt op de type 4 platen,zaag dit gedeelte uit en las hierop een plaat waarin de turbine past (zie koelplaat van een kever),werk alles mooi af en zet in de gewenste kleur, je gebruikt als turbine best deze zonder verwarmings uitlaat(is smaller en hoeft geen aanpassing) ook moet de oliekoeler onder het voertuig

groeten erwin 944
Reply With Quote