Laatst heb ik op de midwintermeeting mijn velgen weer op kunnen halen bij Cultwheels.
Helaas heeft de man niet goed geluister en heeft hij alleen de randen gepolijst van de RSL velgen terwijl ik er ook andere boutjes bij wou hebben en er verborgen ventielen in zouden komen.
De boutjes stuurde hij later nog naar me op.
Onder tussen had ik alle gaten van de oude neppe boutjes uitgeboord en er m7 x 1mm schroefdraad ingetapt.
Toen de boutjes binnekwamen kreeg ik eerst maar voor 3 velgen boutjes. Dat was omdat hij niet meer had.... Ik ben van mening dat als je jezelf een bedrijf noemt dit soort service uit den boze is maarja...
De andere boutjes kwamen gister binnen. De boutjes waren allemaal wel veel te lang dus ik heb van ieder boutje ong. 1cm af moeten zagen. Daarna op alle boutjes de bramen weggewerkt en toen kan alles erin gedraaid worden.
De ventielen zijn nu weer gewone rubberen ventielen. Op internet kwam ik iemand tegen die er metalen hoesjes voor had en een metalen ventieldop. Het hoesje komt over het rubberen ventiel en de dop draai je er gewoon op. Zo lijkt het net een metalen ventiel.
Bij de RSL fabriek heb ik nog 4 nieuwe naafkapjes besteld. Was wel aardig wat geld maar het is wel een finishing touch, en bovendien was ik 1 naafkapje al kwijt van de vorige.
Dit is het resultaat van al het werk
Van de week zal ik ze onder de auto monteren en kunnen de stalen velgen richting zolder.
Ook hoop ik de 6n2 spiegels er deze week op te zetten.
Kris.