View Single Post
Old 06-03-2009, 22:59
VR6golf2 VR6golf2 is offline
VW Enthousiast

Tip..

Luchtweger met de spinkop kan je zo overzetten op het luchtfilterhuis van de DX.De luchtweger van een EG, heeft trouwens ook een dunwandige kom zoals de 16V..De luchtopbrengst is groter.

Let wel op de alle banjobouten ( naar de injektoren/5e injektor/warmdraairegelaar op het onderblok ) dezelfde doorlaat hebben!
Die van de EG/KR zijn namelijk groter dan van de DX of EV( is bijna identiek als DX alleen zijn de injektoren luchtomspoeld )
Mocht je een gaskleppenhuis van EV gebruiken ( klep 2 is ook aanzienlijk groter ) dan moet je de aansluiting van de luchtomspoeling op het gaskleppen huis afdoppen bij gebruik op DX.

Ik heb 12 jaar geleden deze aanpassingen op mijn Pirelli GTI ook al gedaan.
Heb toen ook een gasklephis van 16V Kr gebruikt en zoveel mogelijk materiaal op het inlaatspruitstuk weggehaald...Gasklep nummer 2 botst namelijk met lucht tegen het bestaande materiaal van het inlaatspruitstuk.Dat is zonde van de meeropbrengst die dit gaskleppenhuis zou moeten geven.Mocht je deze opbrengs maximaal willen benutten, dan zou je eigenlijk een dikke lasrups moeten aanbrengen, zodat je met bewerken weer verder kan.

Je hebt ook een inlaatspruitstuk met dikkere buizen bij de EG motoren.Al met al was de brandstof opbrengst + lucht veel groter bij EG...Bij de 16V KR hebben ze eigenlijk bij VW deze meeropbrengst op nieuw toegepast..

Als je de DX gaat opvoeren, kan je zelfs de vacuum gestuurde warmdraairegelaar van de 16V KR gebruiken.Daarbij stuurt het vacuum ook een stukje brandstofverrijking...

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Nou, zoals ik me nu heb laten informeren moet de complete injectie van een 16v zonder grote problemen op mijn DX motor passen.
Reply With Quote