Juist, het gaat hierbij dus om een hersenspinsel.
Stel, men neme een PG ( G60 ) blok, en schroeven hierop het inlaatspruitstuk en turbo van een diesel ( in het kader van plug&play )
okee dit past, reeds bekend, turbo niet geschikt voor benzinetoerentallen maar dat even daargelaten, maar het eeuwig probleem is altijd hoe doen we de brandstofvoorziening etc. tot ik laatst dit tegenkwam:
[img]plaatje[/img]
Ik heb dit al een eerder gezien op een oude renault 5 turbo, een carbureateur aan de inlaatzijde van een turbo, zelf met inlaattraject van bijna 70 cm van carb tot turbo, en dat liep als een duivel.
Hebben mensen hier ervaring mee met een dergelijke toepassing? zo ja, moet je nog een speciale turbo danwel keeringen of iets dergenlijks hebbe gezien dat er een zeer explosief mengsel door de turbo heen gaat, die natuurlijk witheet is.
ik ben dus van plan om een op een proefbank een dergelijke setup te gaan maken, puur om te kijken met welke originele vw delen je een turbo op je 8v kan bouwen. Mensen die hier input en ideeën over hebben hoor ik heel graag.
weet trouwens iemand hier welke geschikte turbo op een uitlaatspruitstuk van een 1.6 of 1.9 tdi passen en welke het meeste gechikt is kwa vulling voor een PG.