View Single Post
Old 04-03-2009, 04:04
Smelvin's Avatar
Smelvin Smelvin is offline
Forum Regular

Send a message via MSN to Smelvin

Aangezien ik na goed kijken / passen en meten nog wat ruimte over had als ik de garage in reed, maar weer wat lager gezet.

Bij laagste punt van de auto past niet eens meer een pakje peuken die op zijn zij ligt eronder.

Nadat ik de krik eronder vandaag wilde halen, ging dit niet meer zo laag stond ie, dus toen maar ff snel geimproviseerd, gelijk deze latjes bewaard voor als de krik er weer eens onder moet.

Toen een afspraak maken bij de uitlijner want als ik mijn stuur los liet of moest remmen dan ging de auto direct scherp links of rechtsuit.
Heeeel erg onprettig dus en vooral als je bijna 5 uur moet rijden naar de VW midwintermeeting (Heen en terug).

Toen kwam het probleem, bij euromaster in zoetermeer wilden ze er niet aan beginnen omdat de auto verlaagd was en dat zou moeilijk zijn en daar hadden ze geen zin in. Deze zou de brug waarschijnlijk niet op kunnen en de uitlijnapperatuur zouden niet om de band passen(gebruiken ze oude shit daar ofzo). bla bla bla. En dat allemaal telefonisch zonder dat ze mijn auto gezien hadden maar ja.

Dus na wat rondbellen, kwam ik via een kennis bij een garage in Sliedrecht terecht die vakkundig en klantvriendelijk zijn en ik zou er korting krijgen als ik zij dat ik door hem gestuurd was.

Zodoende was ik voor het uitlijnen bij een goed en klantvriendelijk bedrijf ( Leen Post in Sliedrecht) een mooi bedrag kwijt van € 40,- in plaats van € 75,- bij een zeikbedrijf in zoetermeer (Euromaster)

Dus zo gezegd zo gedaan, gelijk een afspraak gemaakt:

Voor:

Deze platen hadden ze speciaal gemaakt voor verlaagde auto's.

Toen paste de pneumatische krik niet onder de auto.

Na wat fratsen en aanpassen is het uiteindelijk gelukt.

Toen kon de auto omhoog want de wielen moeten natuurlijk los van de brug staan.

De uitlijnapperatuur erop

Het uitlijnen was begonnen:

Aan het einde nog ff snel foto gemaakt voordat de brug weer naar beneden zou gaan

En toen reed ik weer naar buiten:

Onderweg naar huis merkte ik gelijk verschil, de auto trekt niet meer opzij en als ik mijn stuur los laat dan blijft mijn auto heel lang netjes rechtdoor rijden. :mrgreen: En met remmen gaat ie niet meer opeens van baan verwisselen hehe.

Een maal thuis gelijk het stuur recht zetten.
Op de foto kan je zien hoe schreef het stuur stond, de banden stonden recht.

Dit waren de updates weer, de rest komt misschien vanaaf nog als ik op tijd thuis ben.