10-02-2009, 14:45
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Haha, ja, dat zei ik toch. Naar dat programma hoef je niet te kijken.
Ja 8:1 is inderdaad vrij laag. Je zou het op kunnen lossen zoals je het zelf zegt. Door het vlakken van de kop. Blok kan ook, alleen ik zou wel goed opletten dat je niet te weinig squish clearance overhoud, daardoor gaat je motor ook pingelen. Het beste zou dan als je je blok wilt vlakken, ook meteen een randje van die zuigers af te laten draaien. Dus niet de dish, maar buitenrand. Zodat het kuiltje in de zuiger als het ware minder diep wordt. Met berekeningen enz. kan ik je wel helpen, moet je ff pm-en.
Het beste is die andere zuigers te scoren, en de motor op te boren. Ik weet niet met wat voor soort motor je voorruit wil. Ik heb eventueel nog wel een opgeboorde motor icm. zuigers en stangen liggen, is een abf 16v, compressie 9:1.
Kdfi is een goed systeem, er zit ook klopherkenning in, en voor weinig geld heb je een onboard wideband controller. Ik weet alleen niet of die klopherkenning gevoelig genoeg is. Het beste is een set met koptelefoon, misschien dat je die van iemand kan lenen? Of indien je handig bent met electronica zijn ook DHZ kitjes te koop.
Wat betreft de compressor is lysholm zo te zien iets minder efficient. Toch is de lysholm de enige die genoeg lucht kan verplaatsen om uberhaupt 300 pk betrouwbaar aan de krukas te krijgen. Wat zijn de maximum flowwaardes van die lysholm?
|