View Single Post
Old 10-02-2009, 00:35
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life

Send a message via MSN to vwmk2driver

Quote:
Originally Posted by Blom
Een compressor kost altijd vermogen om aan te drijven. De de compressor van de SLR Mclaren motor vreet 200pk weg. Misschien is een combinatie van een 2-tal turbo's (klein dieselturbotje en grotere k03s) iets voor je. Of een combinatie compressor+turbo iets voor je. Het laatste zo gemonteerd dat de compressor ontkoppeld bij een hoog toerental.

Als je toch voor de compressor alleen wil gaan zou ik een Lysholm nemen. Aan een lysholm heb je bovenin ook nog wat. Zelfs de grootste Heaton geeft bij hoge toerentallen/drukken alleen nog maar erg hete lucht af.

Als je op 98 octaan gaat rijden en je zelf de mogelijkheid hebt om de afstelling bij te stellen in geval van pingelen, zou ik zeker niet lager gaan als 8,5:1. Je zelfs kunnen beginnen bij 9:1 en als die te scherp loopt een randje uit je zuigers kunnen draaien (of eventueel een dikkere pakking te monteren in het makkelijkste geval).
Het laatste natuurlijk alleen als je de apparatuur hebt om het pingelen tijdig op te sporen (zo'n setje met zo'n koptelefoon bijvoorbeeld)

2 turbo's is ook een optie.

de motor die ik kan kopen is al gebouwd met 8:1 zuigers, zelf dacht ik dat 8.5:1 beter had geweest, ik kan de zuigers wel ruilen voor 8,5 op 1 maar dat zijn 83 mm zuigers en deze 8.0 zijn 82,50 dus het blok moet dan sowieso opnieuwe geboord worden..

ik kan ok bijv gewoon de 8.0:1 zuigers houden en het onderblok iets afvlakken, en de cilinderkop extra, verstelbare nokkenas poelie er op om de timing dan weer af te stellen en klaar ben je.. of is dit geen goed plan?

ik wil gaan rijden met een kdfi computer ik kan zelf tunen, en ga hem afstellen op de motorbank,

ik heb gekeken de lysholm geeft bij het zelfde toerental 2 keer zoveel lucht flow als een eaton m62 en ongeveer 2.25 keer zoveel flow als een g lader.

daarin tegen neemt bij dat toerental de g lader 20 pk op , de eaton 25 pk en de lysholm 65 pk

dit is bekeken bij 11.000 opmentelingen

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote