Klein ongelukje [voor mij dan] maar wel meteen total-loss.
Wat is er gebeurd:
Ik was op weg naar de Sana [brugverhuur in alkmaar] en besloot dat het sneller zou zijn als ik over de ring zou gaan in plaats van binnendoor [doe ik normaal nooit].
Nadat ik van de ring afgeslagen was kwam ik op de kanaaldijk, vrij snel hebben we daar een uitrit van een woonerf van rechts. Daar kwam ene jonge man aanrijden op scooter met mattie achterop.
Niets geks en je rijd dus normaal door zonder aandacht te schenken aan het knaapie op de scooter, helaas. De man rijd gewoon door en dat zie je dan natuurlijk veel te laat aankomen en vervolgens is het boem.
Hij heeft verklaard dat hij mij niet heeft aan zien komen ivm verblinding door de zon. Waarvan ik het meest treurige vind dat je als je verblind wordt door de zon maar gewoon doorrijd... z'n maatje achterop heeft me wel zien aankomen en die spring dan ook snel van het scootertje af.
Eindreulstaat:

Eindresultaat voor de scooterrijder is net even anders. Scootertje is weinig van over, de bestuurder ligt/lag in het ziekenhuis met een gebroken onderbeen, scheur in bekken en nog wat kneuzingen.
Nu is het wachten op de verzekering. De auto is al bekeken en economisch total loss verklaard. Even afwachten wat er aan geld mijn kant op gaat komen als ik besluit de auto te houden. Het zou erg zonde zijn als die nu alweer weg moet aangezien ik hem nog niet eens 2 maanden heb.
Gelukkig heb ik via het forum hier al iemand die nog een bumper + slotplaat + grill over heeft. Thuiskomer eronder en weer gaan [hoop ik]!