View Single Post
Old 03-02-2009, 18:57
jonasn jonasn is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
turbo van een audi s2 met spruitstukkie zien tekopen 1 flens er afzagen en hij past zo op je 16v kop. of een turbo van een 1.8 20vt met spruitstuk en dan een allu adapterplaat maken van 16v naar 1.8 20vt spruitstuk. dan hou je de prijs nog een beetje laag. maar hou er wel rekening mee dat je de rest ook aanpast zoals zuigers injectie systeem enzovoorst. met alleen een turbo ben je er niet!!!

Die stukken van een s2 zijn ook niet makkelijk te vinden hé volgens mij.
khad eerst gedacht om zelf mijn uitlaatcollector te maken maar daar zal veel tijd in kruipen en om et dan nog eens proper te maken...

Ik weet dat het niet alleen de turbo eropzetten en gaan is, voor de sturing zal ik dta e48 gebruiken, zuigers weet ik nog niet.
Mijn kr blok heeft +- 100000km dus is normaal nog niet versleten, ik zal eens bekijken wat ik met de zuigers kan doen om de compressieverhouding te doen zakken. Heb al gehoord van deze af te draaien of een kom in uit te draaien of 8v gti zuigers maar ik hou niet zo van zuigers te versteken in een ander blok.
Als ze dit doen, houden ze dan de zuigerringen die gelopen hebben in het blok en gewoon een andere zuiger of hoe gaat het? Dit kan toch anders nooit dicht zijn.

En een 1800 20v turbo blok kopen is idd ook een optie maar ik wil het allemaal eens zelf proberen, zelf programmeren... kr blokje kost mij een 100 euro waarbij een 20v +-1500 kost ofzo

Naar welke compressieverhouding worden die kr's gebracht? een 8.5 over 1?

Enneu, wat denk je van die 2 parallel turbo's?? Is het het proberen waard of denk je dat het niet zal gaan? Kzou dan mss per 2 cilinders een turbo laten draaien-> 2 uitlaatspruitstukken dus en de 2 uitgangen van de turbo naar 1 gasklep laten blazen.
Reply With Quote