Thread: Spee = EXIT
View Single Post
Old 01-02-2009, 18:18
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by Tiki Madness
Ik heb niets tegen mensen die echt niet kunnen en al zeker niet tegen vrijwilligers.
Maar weet jij hoe groot de groep van mensen is die afgekeurd zijn en ook echt niets kunnen als je ze hoort maar wel heel de week lopen te beunen.Ik weet waar ik over praat want ik heb zo'n lul in mijn kenissenkring.

Als het aan mij lag ging de hele sociale dienst op de schop en werden al die geitewollen sokken buiten gegooid want als je maar zielig genoeg bent of problemen hebt met de nederlandse taal en ook nog eens donker getint bent dan wordt je gewoon afgekeurd of krijg je een uitkering.
Zeg niet dat het niet zo is ik heb het afgelopen half jaar meerdere keren bij het UWV binnen gezeten en zo werkt het gewoon hier in nederland.

Het is natuurlijk wel makkelijk als je andermans geld kunt uitdelen.

Michael

En al die afgekeurden hebben ook kinderen, en die krijgen ook weer kinderen, en al die lui kosten geld. Geld voor een studie, geld voor kleding, en geld voor eten. En om gezeik over "ZE KRIJGEN TOCH KINDERGELD" te voorkomen...: dat is gewoon niet genoeg om een kind op te voeden, te kleden en naar school te sturen.
Die kids krijgen dus gewoon niet de kans te studeren of te werken. Al willen ze het nog zo verdomde hard.

En ik ben het met je eens wat betreft die selectie van mensen om te zien wie wel en wie nou juist NIET die uitkering verdient. D'r zijn te veel mensen die een uitkering krijgen en daar totaal geen recht op hebben. Neem hen dat geld af, en verdeel dat over degenen die het verdienen. En met minder bijstandsGERECHTIGDEN kan de belasting voor de rijkeren ook gelijk omlaag.
Maar net als met een inkomensafhankelijk boetesysteem, betekent dat, dat er ambtenaren van hun luie reet moeten komen, en eens echt aan het werk moeten!

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Dan had die ander maar niet te hard moeten rijden. En daarbij, als je geld hebt om een auto te kopen en te onderhouden/tanken dan moet je ook maar boete geld reserveren. Eigen schuld dikke bult! Ik heb ook wel eens een boete en dat komt ook nooit uit maar het feit blijft dat je iets hebt gedaan wat niet mag en dat kun je voorkomen.

Verschil is hoe die boete je leven beïnvloedt!
Het moet niet zo zijn dat iemand door een foutje de rest van de maand niks te vreten heeft.
Ik vergeet daarbij natuurlijk dat iedereen in dit topic perfect is, dat jullie allemaal geen foutje maken, niet per ongeluk een bordje missen waar 50 op staat.

Fijn die perfecte wereld he.

Quote:
Originally Posted by Tiki Madness
Omdat diegene die het het beste hebbben er ook het meeste vaaor doendat heet commitment.

Michael

Dat geklets bedoel ik dus!

Diegenen die de centen hebben leven een luizenleventje.
Die gasten die moeten ploeteren om rond te komen, dat zijn degenen die echt hard moeten werken!

Het is al eerder gezegd door iemand anders, maar ik zal het nog eens zeggen: ik wens iedereen hier een beetje pech en ongeluk toe, dat iedereen maar wat tegenslagen mag hebben, en iedereen eens moet rond komen van een bijstandsuitering. Misschien dat dan dat gezeur over dat geweldige leven in de bijstand afneemt...

Quote:
Originally Posted by Jan-Jelle
@ Breadfan; dan moet je maar niet te hard rijden, door rood rijden of je gordel dragen als je weet dat je de bekeuring niet kunt betalen.

@ Tiki Madness; zoals ik lees begrijp ik dat je een goede baan hebt en hard werkt, dat is natuurlijk super als je het zo goed hebt! maar er zijn ook mensen die zijn, afgekeurd, door gebeurtenissen tijdelijk niet kunnen werken enzovoort... en dan heb je ook nog de mensen die vrijwilligers werk doen! en reken maar dat die mensen belangrijk zijn in onze samenleving!

en hoevaak heb je de frogers niet horen zeggen: ''wat ben ik blij als ik straks weer thuis ben''!!??

Zoals gezegd: iedereen maakt per ongeluk eens een foutje, maar daar hoeft iemand in de bijstand niet zo onder te lijden dat er een paar weken geen geld meer is om in BASISbehoeften te voorzien.
Dat is namelijk dat verschil dat er duidelijk totaal bij niemand in gaat: een rijke stinkerd kan niet direct in al zijn LUXEbehoeften vorozien, een bijstandsgerechtigde komt in de knoei met het voorzien in BASISbehoeften door die klote bekeuring.
Dat is mijns inziens een "beetje" krom.

En die Frogers zeggen dat omdat ze opeens beseffen dat het toch wel verdomme HEEL zwaar is met zo weinig centen rond te komen!
Ik heb met genoeg mensen gewerkt die gewoonweg niet meer aan een studie konden beginnen omdat het er financiëel niet meer in zat. Ze WILLEN het wel, maar het gaat gewoon niet meer.

Ik zou zeggen probeer het gewoon eens, en dan nog eens zien of je er dan nog zo over denkt.

Quote:
Originally Posted by Jan-Jelle
ook zo'n onderwerp idd, als je geen nederlands praat word je afgekeurd en krijg je een uitkering! als je in nederland woont en je hebt een verblijfsvergunning, dan moet je ook gewoon nederlands praten!

Studenten krijgen ook toetsen op school nadat ze één jaar Frans hebben gehad. Die taal hebben de meesten nog nooit gesproken, maar ze worden wel geacht die taal na een jaar enigszins te beheersen.
Doe dat hetzelfde met allochtonen! Komen ze hierheen? Prima! Maar spreken ze na 'n jaar nog niet voldoende de taal, en zijn ze niet goed ingeburgerd, zet je ze weer terug op de boot naar huis!
Als je verdomme niet eens de moeite doet een taal te leren om zo een door oorlog geteisterd land uit te kunnen, hoppa de welvaart in, dan is die oorlog thuis niet erg genoeg, of wil je er gewoon niet hard genoeg vandaan, en kun je net zo goed opdonderen terug naar huis!

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote