View Single Post
  #22  
Old 27-01-2009, 13:51
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by Tiki Madness
16.500 ontslagen vandaag moeten die Polen niet onderhand naar huis?


Nee ..

Ik heb hier toch wel een aantal Poolse vaklieden als klant, die net als een 'normale' aannemer hier hun spullen bestellen en ook netjes met een werkvergunning werken en belasting betalen. Ze vullen -door hun lagere looneisen- wel de gaten in de markt op die de reguliere aannemerij zelf verziekt heeft. Die rekenden zich -tot een paar jaar geleden- schathemelrijk als ze een klus moesten doen, en aangezien op de huizenmarkt de huizenprijzen tot in de hemel reikten betaalde iedereen netjes de rekening, hoe absurt die soms ook was. (ik heb prijzen gezien van 1200,- voor het vervangen van één draairaam wat inkoop -inc btw en glas- nog geen 160,- kost en nog geen dag werk is)
Dus ja, de Polen mogen wat mij betreft wel blijven, want die hebben de Nederlanders wel wakker geschud

De Polen zitten niet in de grote bedrijven waar nu alle problemen zijn dus ook al gaan ze naar huis (en geloof me, ik zie al minder Poolse auto's in Den Haag staan) dat lost het slechte beleid en 'toekomstvisie' van de grote jongens niet op.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote