Thread: Carpc
View Single Post
Old 25-01-2009, 10:49
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by RubenD
En de voeding, zelf zou ik van 12v gaan naar 12v, ik weet alleen niet of dat bestaat. Van 12v naar 230v en dan weer van 230v naar 12v lijkt mij een beetje overbodig.

Ja maar wacht even.

Als je auto draait zit je op 14 volt. Dat is veel te veel. Dan moet ik dus een apparaatje hebben die van de variabele spanning van de auto een stabiele spanning kan maken die geschikt is voor een computer.

Ik hoef in principe geen moederbord aan te schaffen. Ik heb nog een moederbord liggen met een Intel Atom erop gebakken. Da's niet zo heel krachtig maar voldoende voor in de auto. Tevens is het natuurlijk zuinig wat ook ideaal is.

Nadeel is nu dus dat er eigenlijk een apart scherm moet komen waar ik geen inbouw ruimte voor heb. Het gaat namelijk niet om een MK2 maar een MK3.

Even gluren in de auto wat de opties zijn voor inbouw maar volgens mij is daar niet zo veel ruimte voor. Aan de andere kant kan natuurlijk wel de radio naar een andere plek want in principe is met een carpc alles te bedienen met het scherm [in geval van touchscreen] dus dan kan de radio ook in bijvoorbeeld het dashbordkastje of weet ik veel waar.

Ga het wel even bestuderen, is toch een project voor de toekomst als de bankrekening weer meewerkt.

Laptopschijf is inderdaad wel een goede optie. Ik zal zelf in eerste instantie te denken aan een SSD want die kunnen niet stuk door trillingen. Die zijn alleen erg duur en dan heb ik tevens geen opslagruimte voor de nu al ruime 45 GB aan muziek. Nou hoeft niet perse alles erop natuurlijk maar het zou wel handig zijn.

Mobiele opslag is ook een optie. Echter een externe harde schijf lijkt me dan geen goede optie dus dan denk ik aan een usb-stick maar ja die zijn ook weer erg klein en een 64 GB usb-stick kost ook alweer snel een € 100,-.

Bedankt voor de link, zal eens rondkijken.

@ Arne: ik ben benieuwd, bedankt alvast.

Edit: zijn er niet gewoon radio modules voor in de auto die een uitklapbaar scherm hebben en gewoon een VGA ingang hebben?