Thread: Hoog stationair
View Single Post
Old 23-01-2009, 22:47
alain alain is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by alain
Mijn Golf III met 1800 ABS motor draait meestal zo rond de 1300-1400 toeren stationair. Dit vindt ik erg veel. Soms (zoals vanmiddag) schiet hij door tot zo'n 2000 toeren. Na afgekoeld te zijn draait hij weer "normaal" 1300 toeren.

Hij doet dit op zowel benzine als LPG. Ik las in een andere post over een Lambda sensor die kapot was. Zou kunnen, maar dat zou betekenen dat een Golf op LPG nooit goed zou draaien, aangezien LPG een andere Lambda waarde geeft dan benzine.

Misschien ter info, op benzine is het lastig om 50km/h te rijden, want het gaspedaal werkt dan als een aan/uit schakelaar. Heel irritant eigenlijk.

Is er een manier om het stationair toerental te verstellen, daar hij altijd al standaard (warm of koud) 1300-1400 toeren draait?

Is dit een monotronic probleem? Mijn Golf II (met RP motor) draait (zoals de Golf in de andere post) vaak rond de 200rpm en slaat regelmatig af.

Nou........de post hierboven is inmiddels niet meer actueel, want de '93er met 1800 ABS motor wilt tegenwoordig niet meer stationair draaien. Draait soms maar 200 rpm en slaat kort erna af, zowel op benzine als op gas. Het kan dus niet aan het injectiesysteem liggen omdat dit gescheiden is van elkaar. Gewoon rijden gaat goed. Zou de stationair servo kapot kunnen zijn? Wat zijn de signaalwaarden die ik moet kunnen meten om te controleren of het signaal van de ECU uberhaupt wel goed is?

Ik had altijd een lekker gevoel bij Bosch, maar sinds ik Golf rijd is dat ver weg gezakt. Geef mij maar een carburateur en een punten ontsteking of in iedergeval een injectiesysteem zoals het aftermarket spul waar je met je laptop kunt zien wat er gaande is.
****|_\____________/_|****

'89 Golf Manhattan 1.8 RP
'93 Golf GT 1.8 ABS
Reply With Quote