Thread: Spee = EXIT
View Single Post
Old 20-01-2009, 16:57
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn

Ik doel vooral op snelheidsovertredingen (75% van de boetes), niet verkeers overtredingen in het algemeen.

Ik ben van mening dat het geld in NL voor van alles wordt gebruikt behalve investeren in een goed wegennet...dat loopt inmiddels decennia achter! Was het maar zo....Nou goed dan, de laatste paar jaar trekt het wel aan, maar dat was nodig: haast niemand kwam nog op z'n werk aan in de westerlijke helft van NL.

Het verbeteren van de verkeersveiligheid door het plaatsen van flitspalen, drempels en al dat soort duivelstuig in de bebouwde kom - prima, daar kan ik inkomen. Maar waarom iedere brave burger die na de dagelijkse(!) 20km(!!) file eindelijk de laatste paar kilometers snelweg in zijn veel te dure Astra even door kan rijden, met vrouw en aardappels haast al in zicht, genadeloos uit de bosjes gesniped wordt voor 5km/u snelheid te veel (t.o.v. een even zoveel decennia oude regel), dat zal ik nooit begrijpen - heeft werkelijk niets met verkeersveiligheid te maken.
Als het om verkeersveiligheid ging, dan gingen de mannen wel langs de weg staan met hun camera en een heeeeul groot bord 'Niet te hard rijden! Denk aan uw leven! Als u het toch doet zijn we genoodzaakt u te bekeuren!'. Dat de mannen er alles aan doen om zich te verstoppen in bosjes/kliko's/aanhangwagens/what's next? verraad de eigenlijke agenda: zoveel mogelijk euro's harken.

Zowiezo is het meermalen bewezen dat de terugloop in verkeersdoden zoals die de laatste decennia (heeey daar is ie weer) te zien is vooral toe te schrijven is aan betere techniek. Wat er dan nog aan dodelijke ongelukken gebeurt is volgens OpperSpee voor 30% toe te schrijven aan te hoge snelheid.
Wat daarbij niet verteld wordt is wat deze 30% precies inhoudt... Ook een rotonde in een 80km/u weg met 80km/u nemen is 'te hoge snelheid' en gaat dus SpeeStatistiekenGenerator in als 'dood door snelheid'.

Natuurlijk heb je gelijk KameiX1, iedereen heeft zich aan de regels te houden en als je dat niet doet moet je je realiseren dat je strafbaar bent. Waar ik me echter aan stoor is de to-taal buitenproportionele drijfjacht op de automobilist, om nog maar te zwijgen over houderschapsbelasting, brandstof accijnzen, BPM etc.
En dat staat dan ook nog eens een keer in schril contrast met de halflauwe wijze waarop criminaliteit, en dan vooral de kleine criminaliteit die juist oogst op de burger, aangepakt wordt.

Natuurlijk moet er geld in de kas komen, dat is ook belangrijk. Maar ik stel voor dat we eerst eens gaan besparen op alle subsidietjes daar, aai over de bol hier en goed bedoelde knuffelpremie overal.

Natuurlijk moet iemand het schip sturen en dit beleid (brrrr....roverij) verkopen aan het volk, maar het is voor mij des te moeilijker te slikken als een houten klaas van een Koos Spee in zeer gebrekkig tokkie Nederlands iedere week weer met z'n vingertje staat te zwaaien naar me op TV alsof IK de crimineel ben omdat ik mijn Audi over de 120 laat glippen soms. Of hoe ik me al meerdere malen moet schamen omdat ook ik een 'Golfje' rijd... DAT hangt me de keel uit.

Zo, ik ben klaar
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote