Wiellager links voren was prima in orde... de centrale moer op de aandrijfas was alleen... LOS!
De moer zat toen ik het vandaag nakeek nog maar met 2 draadjes om de schroefdraad van de aandrijfas. En maar denken dat het wiellager gaar is.
Die dus weer vast gedraaid, en het was weer in orde.
Daarnaast de remblokken achteraan vervangen. Die waren helemaal op.
Doordat de zuigers achteraan zo ver uit waren gezet door de versleten remblokken was de remdruk ook helemaal weg. Gelukkig heb ik die nu weer volledig terug!
Het asfalt dat in de motor zat, dat door moet gaan voor olie, heb ik maar even vervangen door frisse olie. Filtertje ook gelijk d'r af gehaald.
Het olielampje blijft nu mooi uit, en de motor loopt veel lekkerder!
Stationair, zonder rammelen, 900 toeren. En dat met een motor die dichter bij de 4 dan de 3 ton zit.
Morgen naar Arnhem voor het Golf frontje, de schroefset en de andere velgen met banden, en dan kan ie eindelijk naar de APK!