View Single Post
  #71  
Old 10-01-2009, 17:46
Blue Rallye's Avatar
Blue Rallye Blue Rallye is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 109
Default

Quote:
Originally Posted by oergolf
Zit er verschil in oppervlakte van de inlaatpoort bij ingang van de cilinderkop van een KR en ABF. Hiermee bedoel ik de opening waar het inlaatspruitstuk overloopt in de cilinderkop. Iemand toevallig ook het oppervlakte hiervan?
Ben namelijk zelf op zoek naar ITB's voor mijn KR en wil niet al te grote gaan gebruiken.



Nee, bij de ingang van de kop is er geen verschil tussen de KR en de ABF. Vanaf daar begint het verschil, de dam tussen de beide instroomopeningen per cilinder is bij de ABF dikker. De doorlaat wordt kleiner om zo de gassnelheid te verhogen. Dit is bij de uitlaat ook zo, ze hebben zelfs bij de ABF de uitlaatklepdiameter 1mm kleiner gemaakt.

Pakking natekenen in een 2D CAD programma, die geeft je zo de oppervlakte ervan...
__________________
Finished:
2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost
I hope that Syncro can handle some torque...
Reply With Quote