View Single Post
  #17  
Old 22-12-2008, 21:00
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Tsja... mensen zeggen er natuurlijk nooit bij of het hun 1e, 2e of 3e bak is die eronder hangt.
Maar ikzelf rij vrij normaal dwz schakel rond de 2500 tpm op en rij waar het kan laag in toeren (3e versnelling bochtje nemen, 50 in 5 etc.) Daarbij komt het vaak voor dat het toerental rond de 1200 ligt.
De vorige eigenaar was een echte zuinigheidsfreak en deed niets anders dan laag in toeren hangen. Koppeling is inmiddels wel vervangen bij 190000 km. En staat nu op 205 en een beetje.
Zal me eens gaan verdiepen in de versnellingsbakken en het hoe en wat.

Maar om weer even on topic te komen...
Hoeveel ''winst'' kun je halen door het monteren van een oliekoeler en intercooler?
Is het echt merkbaar of is het puur voor de gezondheid van de motor goed?
Speel namelijk zelf ook met het idee er een IC op te zetten. En ik heb op mijn Golf btw ook een k14 zitten...
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote