Thread: VW-tje te koop.
View Single Post
  #1  
Old 06-08-2004, 13:42
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default Volkswagen 16V for sale

niet meer TE KOOP


Merk / type: Volkswagen Golf GTI 16V
Bouwjaar: 1988
Brandstof: benzine
Kleur: zwart antraciet metallic
Km stand: 279dkm (met 1e motor is 245dkm gereden, de overgebleven hoeveelheid met een andere 16V motor. Op dit exemplaar stond toen 168dkm op de teller vóór montage).

Deze auto is altijd zeer goed onderhouden bij een hobbyist en er zijn altijd orginele VW onderdelen gebruikt. De auto heeft sinds de restauratie, eind 2003, binnen gestaan en komt in de winter niet buiten. Er is een recent taxatierapport aanwezig, afgenomen door Walther de Munnik evenals een rapport van de vermogensbank bij Speed Centre te Geldermalsen:
• Ideale condities (koel + hogere vochtigheid) = 163pk
• Warmere condities = 156pk
• Hoogst gemeten koppel van = 180Nm


Motor:
Fris opgebouwde en getunede 16V motor met 280° Schrick nokkenassen + nieuwe ketting, afgedraaid vliegwiel (±3.5kg verwijderd), bewerkte cilinder kop (gevlakt voor hogere compressie) met uigeboorde in- en uitlaatkanalen en gefreesde klepzittingen (voor maximale lift). Verder zit er een 50mm inlaatspruitstuk en een compleet Sebring uitlaat systeem incusief een 4-2-1 spaghetti uitlaatspruitstuk. Het is een systeem zonder kat en zonder middendemper met een hele dikke einddemper (110 x 150mm eindstuk). Hij ademt door een K&N inlegfilter (reeds vervangen) en is altijd gevoerd met TT Castrol GTX synthetiche olie. Verder bevat de motor een gereviseerde startmotor van een golf diesel, nieuwe roto en verdelerkap, nieuwe bougiekabels + bobinekabel en Bosch bougies. Nieuwe pakkingen aan de cilinderkop bij het inlaatspruitstuk, tussen inlaat spruitstuk, gasklephuis en kleppendeksel. Ook zijn alle 16 klepstoters vervangen evenals de injector houders met bijbehorende rubberen ringen. De motor verbruikt nauwelijks olie en het injectiesysteem is gereinigd met een Forté middel.

De versnellings bak is een revisie bak (reeds vervangen) met verkorte overbrenging voor sneller overschakelen. Daarnaast is er critisch gekeken naar de synchromesh ringen en zijn de welbekende zwakheden eruit gehaald. Gekoppeld wordt er met een Sachs race koppeling met nieuwe drukgroepen en koppelingskabel.

Sommige delen van de motor zijn gespoten in een aluminium hittebestendige coating zoals de gehele inlaatspruitstuk en aanzuigbuis.


Carrosserie:
Eind 2003 is de carrosserie helemaal opnieuw gerestaureerd en gespoten in zwart antraciet metallic en is tot op de dag van vandaag helemaal kras, roest en deuk vrij. In de deuren zitten Audi 80 handgrepen zonder slot en centrale vergrendeling met een klasse 2 alarm + startonderbreking. In het rechter voorscherm zit een Transporten ventilatie rooster en een van de ruitenwisser gaten is dichtgemaakt, hiervoor in de plaats een enkele DTM wisser.Er zit een nieuwe voorruit in met blauwe band met overal nieuwe raamrubbers en daklijsten. De achterklep is dichtgemaakt en de nummerplaat zit in de achterbumper, behalve chromen VW logo’s voor en achter is de auto embleemloos. De grill is zelf bouw met Corrado koplampen, Rallye grill op een jetta slotplaat met meegespoten booskijker. Aan de achterkant beschikt de auto over of smoke achterlichten of over gedeeltelijk smoke / clear achterlichten. In de voorbumper zitten mistlampen, spec 1990 bumpers zijn mee gespoten en er zit een standaard GTI onderspoiler aan de voorkant. Achterruit is CL, zonder spoiler dus.


Onderstel:
Splinternieuw 80mm verlagingset (veren en schokbrekers) en de ahterkant is instelbaar (geen schroefset). De voorremmen zijn van een golf G60 en bevat geboorde en gegroefde 280mm schijven zonder ABS met Kevlar Greenstuff blokken tegen agressief remstof op de velgen. De achterremmen zijn standaard 16V.


Wielen en banden:
standaard 15” Rallye wielen beschikbaar met goede 195/50/15 Pirelli Drago banden. Op de wielen zit uiteraard een slot.


Interieur:
Zwart leren golf 2 interieur met een Corrado achterbank, de rijderstoel is in hoogte verstelbaar. Geschakeld wordt er met een VW Motorsport pook + bijbehorende hoes met verlichting en gestuurd wordt er met een 32cm Raid sport stuur. Daarnaast ligt er een VW mattenset in en aluminium pedalen. Voor extra info is er paneel ingebouwd in het dashboard met 3 aangesloten meters: oliedruk, olietempreatuur en water temperatuur.


Audio:
Een JVC radio / CD speler met 2 x 50watt JBL, 2 x 75watt Kenwood, 2 x 175 watt speakers in de hoedenplank. In de kofferbak ligt een 4 x 100 watt versterker en een 500watt Pioneer baskist. Alle kabels zijn niet zo lang geleden vervangen en capabel voor de apparatuur met vergulde tulpstekker aansluitingen.