
04-12-2008, 18:09
|
 |
Forum regular
|
|
Join Date: Feb 2008
Posts: 59
|
|
Quote:
Originally Posted by breadfan83
Niemand problemen met de vullingsgraad bij de 2L motoren bij hogere toeren?
Dus zo rond de 7k toeren en hoger.
Mij is altijd verteld dat een 1.8 / 1.9 wel de max was, en in dit geval een kleinere inhoud zelfs beter was.
Je zou anders meerdere kleppen per huis moeten hebben om de vulling juist te laten verlopen ivm ongewenste wervelingen of juist het uitblijven van de juiste wervelingen...
Voor de niet-ITB kenners: je kunt ook niet onbeperkt de klep van een carb blijven vergroten, op een bepaald moment zul je er een klep bij moeten nemen.
|
Volgens mij valt dat wel mee, ik weet dat er genoeg engelsen zijn die met 2.4 liter peugeot blokken rondrijden met itb's. Wat is volgens jou het voordeel van een tweede klep? wat draagt dat bij aan wervelingen?
__________________
Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win.
|